TREEHOUSE har dragit 427,08 kr. har jag råkat ut för bedrägeri?
Hej,
Börjar med lite bakgrund
Har gått en obetald utbildning (programmering C#, .NET) på 12 veckor så ekonomin har inte varit helt stabil.
Loggade in på mitt konto igår och visste att jag skulle haft ca 450 kr kvar. *fattig student*
Det var 450 kr som faktiskt skulle räcka ända fram till löning i december. (Hyra och räkningar är betalade fram tills dess).
Till min fasa såg jag ett utdrag på 427,08 kr med taggen TREEHOUSE. (Betalningen genomförd 31/10-2015.)
Jag har ingen som helst aning om vad detta kan komma ifrån så om du eller någon här på FL vet vilket företag som har TREEHOUSE som deras tagg vore jag oerhört tacksam för information!
Har spärrat kortet och kommer besöka min bank i veckan för att försöka få lite mer koll på vart pengarna har skickats.
Min spontana tanke, ifall det är bedrägeri, är att bedragaren provat dra så mycket som möjligt och i slutändan lyckats dra 427 kr. Så nära mitt totala saldo som möjligt. Vad tror ni?
Har aldrig råkat ut för bedrägeri tidigare men det känns som att det inte är ovanligt när jag googlar på det.
Stort tack på förhand,
Olle