• Klea

Följde en mygga med hem?

Halloj,
    En bekant kom hem från Japan nyligen och hade köpt nån slags Lego-kopia (tillverkad i Kina) som ska bli nån känd byggnad. Bitarna förvarades i en plastpåse. Han hade öppnat påsen men haft den liggandes på bordet då han skulle hämta nånting (kameran?). Sen när han kom tillbaka så flög nån stor myggliknande insekt från påsen eller det hållet.

Låter lite creepy men kan den ha bott i påsen? Han släppte ut skiten ur huset och la påsen och allt i frysen men kanske ska be han lägga allt annat i frysen också?

Skicka resväskan till anticimex??

• Svar på tråden Följde en mygga med hem?
  • Anonym (koL)

Jag hade slängt resväskan. Finns farliga myggor i Japan.

• Klea
    Anonym (koL) skrev 2015-11-03 17:18:30 följande:

Jag hade slängt resväskan. Finns farliga myggor i Japan.

Nu dök ju inte myggan upp ur resväskan utan ur påsen som dessutom var förseglad sa han.

Nu har jag ingen supperkoll på Japan just men så vitt jag vet är den farligaste myggan de som sprider japansk encefalit, och det är ändå ganska ovanligt i Japan (trots namnet)...
  • Anonym (koL)
    Klea skrev 2015-11-03 17:29:32 följande:

Nu dök ju inte myggan upp ur resväskan utan ur påsen som dessutom var förseglad sa han.

Nu har jag ingen supperkoll på Japan just men så vitt jag vet är den farligaste myggan de som sprider japansk encefalit, och det är ändå ganska ovanligt i Japan (trots namnet)...

Kan finnas en massa ägg o skit inne i resväskan ändå.
  • Ulltand
    Anonym (koL) skrev 2015-11-03 17:32:26 följande:

Kan finnas en massa ägg o skit inne i resväskan ändå.

Myggor lägger väl inte ägg i väskor :)

Konstigt att man kan köpa Kinesiskt piratLego i Japan?
  • Klea

Känns jävligt olustigt bara.

Han öppnade påsen och myggan flög ut. Inte direkt men finns väl inga mugg som skulle överlevt från sommaren till nu och stuckit iväg pang boom.

Förvisso är det inte direkt kallt ute så jag vet inte.

Alltså är en modell av nån byggnad i Japan. Nanoblocks heter det. Stod made in China så är väl som det mesta tillverkat där och sälja i Japan.

Om myggan kommit ut i väskan borde den väl kunnat lägga ägg? Eller? Eller borde det inte rimligen vara omöjligt om påsen var förseglad?

Han är ju lite nojig att behöva slänga alla kläder och souvenirer. Sen frågar han mig av alla människor.

• Ulltand

En flaska radar rätt in i väskan borde döda av det mesta. Värmebehandling används ibland också men ugnen är väl för liten för själva väskan. Möjligen kan man ju köra souvenirerna där på 75 c i några timmar.

Svar på tråden Följde en mygga med hem?