• redwine

Sluta dalta med invandrarna

Nu får det banne mig vara nog med daltande av invandrarna.

Nu har det verkligen gått för lång.

Om vi i detta lilla land, vill rädda livet på ett antal flyktingar
    som enligt egen utsago är rädda för sitt liv.
    Vi tar emot dem i ett fint område av Sverige
    och dem visar ingen tacksamhet utan skriker att det för mörkt,
    finns inga affärer, osv.....   Vad fan är detta.
    Dem ockuperar en buss som dem vägrar kliva av.............
    och dessa individer får stöd av politiker som tycker synd om dem.....

Fan det är bara ta in en ny busschaufför
    Ändra på destinationsskylten som det skall står
    Går till Syrien Iraq Afganisthan på
    Avgång om 10 minuter.  Inga raster...
    Sen får dem välja.....

I Göteborg får man tydligen bryta mot allemansrätten som säger du får sova en natt på ett ställe
    Här ockuperar dem privat mark   kryddar tillvaron med att förstöra miljön
    så att det ser ut som 3 världskriget.....

Ivrigt påhejade av s.k aktivister som gör allt för att synas i TV och övrig media

Om några svenskar hade ockuperat område
    då hade dem blivit bortkörda efter 2 nätter......
    Själv vart jag bortkörd när jag stannade och skulle vila i husvagnen på en parkeringsficka efter E4 i somras......

Nu får det fan i mig vara slut på daltande av invandrare
    Händer inget blir jag tvingad att rösta på SD i nästa val.

• Svar på tråden Sluta dalta med invandrarna
  • Anonym (Fd miljöpartist.)

Håller med dig. Blir mer o mer uppenbart att de inte flyr från krig, utan till välstånd. Men vår så kallade välfärd urholkas nu i rask takt. Så, snart går de väl hit i onödan...

• Anonym (Jo ni...)

Äkta flyktingar hade varit enormt tacksamma för all hjälp och vilket boende som helst. Men äkta flyktingar har inte råd att komma hit. De svälter och lider i läger dit vi nu tydligen inte ska skänka nåt bistånd heller.

• Anonym (fd sverigedemokrat)

Jag såg på programmet Dokument utifrån i söndags kväll. Avsnittet hette Den långa färden. I programmet fick man följa flyktingar som tagit sig till den Grekiska ön Kos men som nu var på väg till  andra länder i Europa. Jag säger bara fy fan vilket elände dessa flyktingar flyr ifrån. Jag fick en helt annan förståelse för deras situation. Programmet kan ses via den här länken.

www.svt.se/dokument-utifran/se-program/dokument-utifran-den-langa-vagen-avsnitt-1

• Anonym (F.d. sosse)

Håller med så hårt! Nu får det vara nog med daltandet och jag har ändrat min uppfattning efter valet. Jag trodde på den nya regeringen till en början men nu har mitt förtroende försvunnit.

Anonym (F.d. sosse) skrev 2015-11-03 19:37:00 följande:

Håller med så hårt! Nu får det vara nog med daltandet och jag har ändrat min uppfattning efter valet. Jag trodde på den nya regeringen till en början men nu har mitt förtroende försvunnit.

Jag trodde först inte på regeringen men tycker att det känns som att den har agerar riktigt utifrån den svåra situation som råder.
  • Anonym (Fd miljöpartist.)

Känns ändå som att "sjuklövern" börjar inse allvaret, men frågan är om de gör för lite för sent...

Vartifrån ska alla pengar tas? Jag har barn på väg och är skitorolig.

• Anonym (F.d. sosse)
    Anonym (fd sverigedemokrat) skrev 2015-11-03 19:47:52 följande:
    Jag trodde först inte på regeringen men tycker att det känns som att den har agerar riktigt utifrån den svåra situation som råder.
    På vilket sätt har regeringen agerat riktigt och hur hade det varit om regeringen agerat felaktigt?
    Anonym (F.d. sosse) skrev 2015-11-03 19:51:40 följande:
    På vilket sätt har regeringen agerat riktigt och hur hade det varit om regeringen agerat felaktigt?
    Förut kändes det som att regeringen och opinionen gick i otakt. Efter flyktingöverenskommelsen känns det på att den politik som förs och vad folk tycker ligger närmare varann. 
    Anonym (F.d. sosse) skrev 2015-11-03 19:37:00 följande:

Jag förstår inte. Hela ditt inlägg är väldigt motsägelsefullt. Du säger att du gillade regeringen förut (när den stod för ett mer generöst flyktingmottagande) men att du ogillar regeringen nu när den har stramat åt reglerna. Samtidigt så tycker du att det ska slutas att dalta med invandrarna. Vad menar du egentligen? Vad var det som fick dig att tro på regeringen tidigare?

• 91Jenny

Håller med dig fullständigt, hade jag flytt från annat land hit till Sverige hade jag inte klagat på det boende jag fick bo i! Visst sen finns det dom som är tacksamma men det är inte dom vi svenskar hör om. Problemet ligger i att i deras hemland så pratas det mycket om hur bra Sverige är att komma till, det är numera inte sant. Sverige kommer att gå under om detta fortsätter, det kommer bli krig i Sverige tillslut pga detta. Synd för jag älskar mitt land, eller ja, jag brukade göra det iaf..

• Anonym (Kaos)

Håller med TS sluta att dalta med invandringen för Sverige har redan gått under. Måste vi behöva gå igenom krig för att allt ska normalisera sig för det är vad som håller på att ske. Svenskarna får hela tiden backa för att ge plats åt asylsökande, invandrare. Vi har inga bostäder mer, alla byggnader ska ges till nykomlingar allt som bara går ska till dem. Jobb finns inte ens till alla som bor i landet och detta kan inte få fortsätta. Tryggheten finns inte mer, sjukhus, skolorna, poliserna står maktlösa. Ska vi verkligen behöva ha det så här????????????

• EveBabez
    redwine skrev 2015-11-03 18:17:33 följande:

Sen får dem välja.....

I Göteborg får man tydligen bryta mot allemansrätten som säger du får sova en natt på ett ställe

Ivrigt påhejade av s.k aktivister som gör allt för att synas i TV och övrig media

Själv vart jag bortkörd när jag stannade och skulle vila i husvagnen på en parkeringsficka efter E4 i somras......

• kvinna4968
    redwine skrev 2015-11-03 18:17:33 följande:

Sen får dem välja.....

jag är invandrare och jag håller med dig!!! det fan sverige.. 
    tycker för övrigt att det finns fullt med plats norr om Skellefteå som dessa människor ska placeras till.
  • Fröken Apelsin

Är du rasist påriktigt eller har du bara tråkigt? Läs på lite innan du uttalar dig!

• Anonym (late, to late)

Tvingas rösta sd?

Ja vi tvingas alla att rösta på det enda partiet som vill stoppa detta.

Tältminister har bokstavligt talat skitit oss i ansiktet och torkar röven med den svenska flaggan.

• Anonym (Suck)
    Fröken Apelsin skrev 2015-11-04 04:11:17 följande:

Är du rasist påriktigt eller har du bara tråkigt? Läs på lite innan du uttalar dig!

Ordet rasist har tappat sin innebörd för länge sedan. Att du ens orkar häva ur dig det där. Det betyder ingenting längre.
Svar på tråden Sluta dalta med invandrarna