Sammandragningar och stress v. 18
Jag har förstått att det inte är någon större fara med sammandragningar. Jag är i vecka 18 nu och har emellanåt känt av sammandragningar i ett par-tre veckor. De senaste dagarna har det eskalerat något kopiöst. Från några gånger om dagen till vad som upplevs som mer eller mindre konstant hela tiden. Är helt slut i magen när jag kommer hem från jobbet på kvällen. Det börjar bli lite tröttsamt och tungt. Skulle inte säga att det gör ont men jag känner mig rejält ansträngd ibland och får liksom stanna upp med vad jag gör.
Jag har det ganska stressigt på jobbet och jag känner helt klart av att stressen ökar på sammandragningarna, har lite svårt för att stänga ute stress. Gick in i den berömda väggen för några år sedan och inte riktigt blivit mig själv på stressfronten efter det.
Har ni några tips eller tankar kring det här? Vad har funkat för er? Kan jag göra något för att lindra? Jag känner inte att jag etablerat någon relation med min BM än och det känns så konstigt att ringa henne. Ska dit om tre veckor och tänker att jag kanske kan prata mer med henne då. Så vad gör en förvirrad förstagångs gravid?