• Liljan84

Tips på hur man kan göra när båda parterna bor på olika orter och ex:en säger nej till flytt!

Hejsan!

Jag och min kille trodde de skulle bli lite smidigare med ihop flytt. Båda har barn och bor på olika orter. Våra ex säger blankt nej.

Tips på hur man kan lösa de ändå? Vi vill så gärna leva tillsammans så småningom och känner verkligen att vi är rätt för varandra.

Någon som varit i samma sits? Hur löser ni de?

• Svar på tråden Tips på hur man kan göra när båda parterna bor på olika orter och ex:en säger nej till flytt!
  • Anonym (omöjligt!)

Det är nog omöjligt faktiskt. Man får nog vara särbo då? Om ingen av er väljer att flytta ifrån era barn och ha varannan helg men det tror jag inte ni är så sugna på?

• mammalovis

Surt att pendla, men det går inte ha jobbet mittemellan, så den som inte har barnen bor hos den andre?

• Brumma

Har ni barnen olika veckor?

Om inte så se om det går att byta till det.

Så kan den som inte har barn bo hos den som har barnen ena veckan och pendla till jobbet och sedan tvärtom.

Visst - ni vuxna får pendla men barnen får ha sina föräldrar lika mkt och ni vinna kan leva tillsammans.

• Brumma
    Liljan84 skrev 2015-11-07 09:23:59 följande:

Killen jobbar alltid hemma.

Då bor han hos dig när du har barnen. Du hos honom när han har sina.

Vill du inte pendla får ni väl vara särbos vv och sambos vv :)
  • Liljan84

Ja så borde man kunna lösa de. Barnen blir ju äldre dessutom.

Jag vill se en lösning på detta och att de bara måste gå. Annars kunde man ju ge upp direkt.

• Anonym (omöjligt!)
    Liljan84 skrev 2015-11-07 09:48:06 följande:

Jag vill se en lösning på detta och att de bara måste gå. Annars kunde man ju ge upp direkt.

Jo precis. Har faktiskt tänkt på det där, om jag någon gång träffar någon ny så lär det vara någon i samma stad. Har båda barn och arbete med mera på olika håll känns det som det är hur svårt som helst att få till det.
  • Brumma
    Liljan84 skrev 2015-11-07 09:48:06 följande:

Inte ge upp men hitta en lösning där barnen får fortsätta ha båda föräldrarna :)
  • Liljan84

Jag hoppas verkligen på en lösning. Hellre vara utan honom ibland än att vara utan honom hela livet.

Livet ska väl inte vara enkelt. Men tillslut hittar man nog en lösning.

• Anonym (omöjligt!)

Är särbo eller bara dejtar folk i samma stad gör folk jag känner iaf.

• Liljan84

Ditt svar vet jag redan anonym-omöjligt. Syftade på andra som sitter i samma sits som jag. Jag kan inte vara ensam om att blivit kär i en kille i en annan stad med samma detta utgångsläget.

• Anonym (H)
    Anonym (ok) skrev 2015-11-04 20:34:18 följande:

Jag lät sonen bo med pappan och sonen kommer till oss varannan helg samt alla lov.

Du gav upp ditt barn för din kille alltså? Wow, mother of the year....
  • Anonym (omöjligt!)
    Liljan84 skrev 2015-11-16 23:43:52 följande:

Ditt svar vet jag redan anonym-omöjligt. Syftade på andra som sitter i samma sits som jag. Jag kan inte vara ensam om att blivit kär i en kille i en annan stad med samma detta utgångsläget.

Nej antagligen inte, jag svarade hur jag sett andra göra. Dom är särbo.
Svar på tråden Tips på hur man kan göra när båda parterna bor på olika orter och ex:en säger nej till flytt!