• HenryIronstead

Är det rätt eller fel att avhysa romska tiggares läger i Malmö?

Är det rätt eller fel att avhysa romska tiggares läger i Malmö?

Ja vad tycker du , rätt eller fel? Det finns bara ett alternativ. Vilket väljer du?
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är det rätt eller fel att avhysa romska tiggares läger i Malmö?
  • Anonym (vad fan?)

Jag vill mer än gärna få motivering från den ensamma här som anser att zigi... ursäkta eu migranter ska få frikort att bokstavligt talat skita på vårt land och lagar!

• Anonym (Rätt)

Helt rätt. Jag vill inte heller ha en soptipp där jag bor. För dom skräpar mer så jävulskt mycket!!

• Anonym (Rätt)
    Anonym (vad fan?) skrev 2015-11-04 21:15:35 följande:

Jag vill mer än gärna få motivering från den ensamma här som anser att zigi... ursäkta eu migranter ska få frikort att bokstavligt talat skita på vårt land och lagar!

Håller med.
  • HenryIronstead
    Anonym (vad fan?) skrev 2015-11-04 21:15:35 följande:

Jag med. Undrar verkligen vad den personen tänkte med som röstade att det är fel att avhysa folk som olovligen befinner sig på annans mark!
    "ensamhush. el barnlösa par kan vackert akta på sig f att ge plats åt flyktingar som behöver bostäd. mer" - FL
  • Mandel

Undra vad de aktivister som skriker sig blåa och bråkar med poliserna verkligen har gjort för att hjälpa dessa utsatta människor.
    Jag menar mer än att gapa, skrika och ställa till oordning.
    Har de bjudit hem dem till sig och gett dem tak över huvudet? Delat sin mat med dem? Låtit dem duscha och tvätta kläder i dennes badrum osv.?

När nu EU ger både Rumänien och Bulgarien miljarders med euro för att ta hand om sina romer så det integreras i samhället så ska väl inte våra skattepengar ytterligare en gång gå till samma människor? Vi har ju redan betalat en massa till EU som delar ut detta stöd där en del av stödet är våra pengar...

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • HenryIronstead
    mirjaha skrev 2015-11-05 10:27:54 följande:

En smart ledare i Kristianstadbladet som förklarar så tom en 6-åring bör kunna förstå:
    www.kristianstadsbladet.se/ledare/lyssna-inte-till-vanstertokstollarna/

Tack för länken.

Saxat:

"Ja, man kan tycka synd om de som nu vräks, men ingen kan slå sig ner i andras trädgård och begära att få stanna. Ingen kan dra in resväskorna i en främmandes lägenhet och protestera vilt om man blir ombedd att lämna. Privat äganderätt måste respekteras. Allt annat är farligt för tryggheten; det sätter tilliten i samhället ur spel.

Martin Valfridsson, regeringens samordnare för utsatta EU-medborgare, sa i Ekots lördagsintervju (31/10) att Sverige måste ha nolltolerans mot tiggare som slår läger på privat eller offentlig mark. Helt rätt.

Tyvärr har Malmö kommun låtit detta pågå under alltför lång tid. Sannolikt fanns en rädsla för att framstå som elak, och dagarna gick. Sophögarna växte."

+

"För många tycks det hela vara en slags mysigt jippo. ?Det har sjungits, dansats, spelats saxofoner, dragspel och gitarrer, ropats slagord och hållits tal!?, ?I det stora hela har det varit en vacker dag i solidaritetens tecken? står det på aktivisternas sida. Gulligt. Man kan inte låta bli att undra hur många av de dansande kämparna som tar emot romer i sitt eget hem och startat företag som anställer?

Nej, i stället meddelade de protesterande att de tacksamt mottar ?kaffe, te, mackor och stärkande tilltugg till nattvakande kämpar?. Alltså inte till romerna ? utan till de aktivister som kämpar för att andra människor ska betala för romernas uppehälle. Hmm.

Om rätten till fri rörlighet ska tolkas som att vem som helst kan flytta till ett annat Schengenland och ha rätt till bostad och rättigheter av alla slag, då är den fria rörligheten snart ett minne blott. Det kommer inte att gå att upprätthålla ordning. Det kommer att reta upp. Det kommer att störa Sverige i grunden. Rättigheter måste kombineras med skyldigheter.

Lagen måste vara lika för alla!"
    "ensamhush. el barnlösa par kan vackert akta på sig f att ge plats åt flyktingar som behöver bostäd. mer" - FL
Svar på tråden Är det rätt eller fel att avhysa romska tiggares läger i Malmö?