Anonym (KFC) skrev 2015-11-06 11:32:32 följande:
Nej det gör man inte alls, för man behöver inte ta ställning för att svara på en fråga.
Man håller sig helt enkelt till det som står i ts, förstår du och ger fan i att lägga värderingar och försöka vara rättsskipare i andra människor liv.
Enkelt Watson.
behöver man fan visst, vem vet hur deras relation till varandra ser ut, om partnern inte vill skriva ut pass kanske det finns rädsla att barnet ska föras ur landet eller något? tänk på det också. jag känner en utländsk kille där barnen inte kommer ut ur hans hemland när de väl e därinne utan pappans underskrift, tom när barnet e över 18 ( vilket jag vet eftersom min bekanta nästan va 19 när han lämna hemlandet och hans pappa tänkte inte skriva under först men tillslut gjorde han det ) då betyder svenska lagar eller något inte ett skit för sån är lagen där. i en sån situation finns det inget att göra att få tillbaka barnet även om man polisanmäler och gör vad som hellst. så jo, om man vill ge råd har man rätt att fråga innan det är ju faktiskt ett forum. mitt i allt har man hjälpt någon att föra bort ett barn från mamman/pappan i Sverige.
För att få pass åt ett barn måste båda vårdnadshavarna skriva under och så är det bara, det vet ju antagligen ts när det kom upp att båda har vårdnad, men frågar ändå hur pass kan skaffas utan krångel, vilket inte går lagligt om inte partnern skriver under.