• Grus grus

Hur gamla var era barn när de började ställa klockan och själv göra sig iordning och tog sig till skolan själv?

Nu vet jag att alla har olika förutsättningar och bor på olika sätt. Men jag tror ni förstår hur jag menar med just den biten att ställa klockan och ta eget ansvar för att göra sig iordning till skolan med kläder och frukost och allt, och kanske som sagt, cykla eller gå till buss/samåkning själva.

online you can be anything you want. Strange why so many choose to be stupid.
  • Svar på tråden Hur gamla var era barn när de började ställa klockan och själv göra sig iordning och tog sig till skolan själv?
  • nnnnnnnn

inte ännu (äldsta är går i 7:an)...
    Men vi väcker innan vi kör och hon fixar allt själv. (tvätta sig, klä sig, borsta hår och tänder, gå iväg till bussen i rätt tid)
    Hon brukar äta frukost i skolan, tyvärr, då det är svårt för henne att äta på morgonen. Hon har knäcke-sandwish i skåpet.

• Erizajo

Min dotter för det. Hon går i tvåan, är åtta år. Brukar dock få upp med henne för att hon ska slippa göra det själv.

• Mrs Green

Nja, alltså hon ställer ju klockan och går upp och gör frukost om inte jag äter samtidigt och går till skolan och så... Men eftersom vi vuxna går samtidigt eller senare så hon hon aldrig behövt komma ihåg själv när det är dags att gå iväg t.ex (hon går i fyran). Skulle det behövas någon dag, t.ex att jag och hennes pappa samtidigt måste vara på jobbet extra tidigt, så skulle vi nog behöva hjälpa henne att ställa en extra klocka när det är dags att göra sig i ordning. Annars skulle hon säkert sitta med frukosten och läsa en bok hela förmiddagen...

• Voodoodoll

Jag brukade bli väckt precis när mamma gick till jobbet, sen fixade jag frukost och gjorde mig iordning och gick till skolan med lillsyrran själv. Detta från att jag gick i 2:an.

• sextiotalist

Det var först när han kom in i tonåren han behövde larm. Morgonpigg son. Som 9-åring fixade han morgonbestyren helt själv. Vi åkte vid 6 på morgonen

• TheFaceWithYou

Hmm pojken är 24 och han började förra året att själv ställa kl och fixa frukost. Tjejerna på 16 och 19 har inte börjat än men det tar sig.

Svar på tråden Hur gamla var era barn när de började ställa klockan och själv göra sig iordning och tog sig till skolan själv?