• Anonym (Eva)

    Vilken är din dyraste handväska?

    Ni som köper lite dyrare handväskor säg mellan 7.000-20,000 kr, vilken/vilka är det ni har köp och vad arbetar ni med? Tycker ni att det är bättre kvalitet på dessa kontra en billigare skinnväska?

  • Svar på tråden Vilken är din dyraste handväska?
  • Duckan

    Tihi, jag har faktiskt tänkt tanken de gånger jag åker ut till min gamla förort, men jag kör med mina väskor och hoppas på det bästa
    De tror säkert att det är en kopia ändå.

  • susannapanna
    Duckan skrev 2016-03-21 15:25:13 följande:


    De tror säkert att det är en kopia ändå.


    Så har jag också tänkt när jag åker hem sent på kvällen! Obestämd
  • Tihi

    Vare sig det är en kopia eller inte så tror jag att en märkesväska drar mer uppmärksamhet till sig jämfört med en väska utan märke. Få kopior är ju så dåliga att det syns på långt håll att det är fejk så tror ni inte att det är större risk att råka ut för ett rån om man har en märkesväska, vare sig den är fejk eller äkta, jämfört med en väska utan något namn på?

  • Duckan

    Tihi, nu ska du inte skrämmas!
    Nä, men du har nog rätt. Kan vara så att de tänker märkesväska=stålar. Vad de ska bli besvikna om de tar min väska då..

  • Mrs Okänd
    susannapanna skrev 2016-03-21 08:37:16 följande:
    Det kan man ju tycka. Det finns också folk som köper bilar för en halv miljon när det finns för mindre än halva priset. Och jag som inte dricker alkohol kan tycka att det känns ännu mer flyktigt att köpa vin eller öl varannan helg än att lägga 9000 på en väska. Alla har ju sina prioriteringar och min väska kommer jag kunna ha många år framöver. Vinet är ju borta dagen efter, liksom....
    Jo det är väl sant. Jag fattar inte att folk köper så dyra bilar heller. Om det är KVALITET man vill köpa finns det ju billigare väskor ändå. Det är ju bara märket man pröjsar för. För att man vill uppnå en viss status i samhället. För att visa andra att man har råd och att man tillhör en viss grupp.
  • Anton Chigurh
    Mrs Okänd skrev 2016-03-24 10:21:58 följande:
    Jo det är väl sant. Jag fattar inte att folk köper så dyra bilar heller. Om det är KVALITET man vill köpa finns det ju billigare väskor ändå. Det är ju bara märket man pröjsar för. För att man vill uppnå en viss status i samhället. För att visa andra att man har råd och att man tillhör en viss grupp.
    Fast Mrs.....en riktig bil, den FÅR kosta, och det rejält. Att lägga massvis med pengar på vin, väskor och liknande mög är förstås onödigt så det förslår. En bil däremot, tex en Audi R8 GT Spyder som är ABT-stylad....ja. 

    FATTA !!!

    Kram //Anton

    Och ha en för jävla go påsk nu, Mrs.chicks.gif
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • Tihi
    Duckan skrev 2016-03-24 08:56:37 följande:
    Tihi, nu ska du inte skrämmas! smile3.gif
    Nä, men du har nog rätt. Kan vara så att de tänker märkesväska=stålar. Vad de ska bli besvikna om de tar min väska då.. smile2.gif
    Förlåt om jag skräms. Oskyldig Men jag försöker tänka som jag antar att en tjuv tänker och då skulle jag nog dra slutsatsen att en tjej med en märkesväska har mer att stjäla än en tjej med en omärkt/billig väska. Fast det gäller kanske mest mainstream märken som Gucci, Prada och LV och vilka mer? Märken som alla känner igen vare sig dom har råd att köpa en sån väska eller inte. Väskor som Chloé och tja vilka då... Hermes eller liknande kanske går obemärkt förbi? Gemene man känner knappast till Chloé antar jag. Så vilka väskor ska man satsa på som folk inte vet är dyr? Cool
  • Forumvärd

    Min dyraste är en Chanel Boy Bag. Vet inte vad den kostade då det var en present. Gissar på att den ligger på runt 30 000

  • Elise77

    Jag har en väska från Hermes som kostade ca 70.000 dock har jag ej köpt den själv.Det lönar sig att dejta en rik kille ett tag haha

  • Margaux

    Hehe.., jag har druckit vin som kosta(de) 150.000kr flaskan. Nu var det inte jag som betalade som tur var men var det värt det, ja!

    Jag har inte så dyra väskor.

  • Margaux
    Tihi skrev 2016-03-24 16:29:20 följande:
    Förlåt om jag skräms. Oskyldig Men jag försöker tänka som jag antar att en tjuv tänker och då skulle jag nog dra slutsatsen att en tjej med en märkesväska har mer att stjäla än en tjej med en omärkt/billig väska. Fast det gäller kanske mest mainstream märken som Gucci, Prada och LV och vilka mer? Märken som alla känner igen vare sig dom har råd att köpa en sån väska eller inte. Väskor som Chloé och tja vilka då... Hermes eller liknande kanske går obemärkt förbi? Gemene man känner knappast till Chloé antar jag. Så vilka väskor ska man satsa på som folk inte vet är dyr? Cool
    Salvatore Ferragamo kanske? Hermes är ju alltid i stort sett utan märke förutom de "billigare" som har någon version av H på sig.
  • Mandel
    Anton Chigurh skrev 2016-03-24 11:58:39 följande:
    Fast Mrs.....en riktig bil, den FÅR kosta, och det rejält. Att lägga massvis med pengar på vin, väskor och liknande mög är förstås onödigt så det förslår. En bil däremot, tex en Audi R8 GT Spyder som är ABT-stylad....ja. 

    FATTA !!!

    Kram //Anton

    Och ha en för jävla go påsk nu, Mrs.chicks.gif
    Håller med dig helt!
    Fast jag är ju inte riktigt som andra kvinnor
    Hellre en bra bil än dyra accessoarer. Ser jag en vacker kvalitetbil får jag hejda mig från att gå fram och klappa på den. Ser jag en sådan bil i trafiken vevar jag ned rutan och lyssnar...
    Vad för märken på kläder, skor, väskor osv. som är dyra/bra/populära osv har jag noll koll på.
    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Anton Chigurh
    Mandel skrev 2016-03-25 05:47:52 följande:
    Håller med dig helt!

    Fast jag är ju inte riktigt som andra kvinnor smile5.gif
    Hellre en bra bil än dyra accessoarer. Ser jag en vacker kvalitetbil får jag hejda mig från att gå fram och klappa på den.

    Ser jag en sådan bil i trafiken vevar jag ned rutan och lyssnar...

    Vad för märken på kläder, skor, väskor osv. som är dyra/bra/populära osv har jag noll koll på.
    ok2........................echick.gif
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • EnAnonumius
    Mrs Okänd skrev 2016-03-24 10:21:58 följande:
    Jo det är väl sant. Jag fattar inte att folk köper så dyra bilar heller. Om det är KVALITET man vill köpa finns det ju billigare väskor ändå. Det är ju bara märket man pröjsar för. För att man vill uppnå en viss status i samhället. För att visa andra att man har råd och att man tillhör en viss grupp.
    Jag fattar varför folk köper dyra bilar.
    Jag själv (kvinna) föredrar en vacker snäcka på fyra hjul än en accessoar (väska).

    Detta kan en vacker snäcka på 4 hjul göra för mig.

    *Tar jag hand om snäckan ordentligt så kan den leva längre än en accessoar av s.k "fiiint märke" eller "bra kvalité".
    *Friheten som man har med en vacker snäcka, kan man aldrig få med en s.k accessoar av "fiiint märke" eller "bra kvalité.
    *Jag kan ha vänner med mig
    *Jag kan åka och träffa vänner utan att behöva passa tider med kommunaltrafik
    *En vacker snäcka är vacker snäcka för då den är en fröjd för ögat att titta på, så man hellre tittar på henne än tv.
    *En vacker snäcka gör att du dra folk till dig och du kan träffa många trevliga människor
    *Har du en större vacker snäcka så kan man även sova i den i baksätet bekvämt så man spara på hotell kostnader.

    Vad som räknas som "vacker snäcka" på fyra hjul är individuellt.
    I mitt specifika fall är min vackra snäcka en underbar veteran tyska, och hon är bensinsnål med för att vara en vacker 54 åring, hon drar bara 0,8 l/milen och det är lätt att konvertera min vackra snäcka med till att gå på etanol om jag vill. Min vackra snäcka sätter Rekord på så många plan i mitt hjärta framför någon väska..
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anton Chigurh
    EnAnonumius skrev 2016-03-25 10:42:45 följande:
    Jag fattar varför folk köper dyra bilar.

    Jag själv (kvinna) föredrar en vacker snäcka på fyra hjul än en accessoar (väska).

    Detta kan en vacker snäcka på 4 hjul göra för mig.

    *Tar jag hand om snäckan ordentligt så kan den leva längre än en accessoar av s.k "fiiint märke" eller "bra kvalité".
    *Friheten som man har med en vacker snäcka, kan man aldrig få med en s.k accessoar av "fiiint märke" eller "bra kvalité.
    *Jag kan ha vänner med mig
    *Jag kan åka och träffa vänner utan att behöva passa tider med kommunaltrafik
    *En vacker snäcka är vacker snäcka för då den är en fröjd för ögat att titta på, så man hellre tittar på henne än tv.
    *En vacker snäcka gör att du dra folk till dig och du kan träffa många trevliga människor
    *Har du en större vacker snäcka så kan man även sova i den i baksätet bekvämt så man spara på hotell kostnader.

    Vad som räknas som "vacker snäcka" på fyra hjul är individuellt.
    I mitt specifika fall är min vackra snäcka en underbar veteran tyska, och hon är bensinsnål med för att vara en vacker 54 åring, hon drar bara 0,8 l/milen och det är lätt att konvertera min vackra snäcka med till att gå på etanol om jag vill.

    Min vackra snäcka sätter Rekord på så många plan i mitt hjärta framför någon väska..
    Låter som en riktig, riktig vacker snäcka du håller dig med.
    Och då menar jag vacker på mer än ett sätt...drive.gif
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • EnAnonumius
    Anton Chigurh skrev 2016-03-25 13:41:30 följande:
    Låter som en riktig, riktig vacker snäcka du håller dig med.
    Och då menar jag vacker på mer än ett sätt...drive.gif
    Ja, du har rätt, hon är verkligen vacker på mer än ett sätt min lilla snäcka.
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • isolande

    Tror det dyraste jag någonsin inhandlat i klädes/ assecoarväg legat runt 2000 kr. Då har det varit typ jacka eller vinterskor ????. Mina väskor är second handgrejer som är coola därför de är gamla :)

Svar på tråden Vilken är din dyraste handväska?