• Anonym (Ush)
    Äldre 7 Nov 00:05
    7755 visningar
    1 svar
    1
    7755

    Kortisontabletter=hetsäter

    Hej! Nu är det så att jag i en vecka har ätit betapred kortisontabletter för till jag utreds för mina nässelutslag från helvetet som det inte gick att leva med...

    Problemet är att jag hetsäter! Jag vet att man kan få "ökad aptit" av kortison men vi snackar sjuka mängder mat! Jag blir inte mätt, och absolut inte nöjd! Innan jag ätit klart så tänker jag på vad jag ska äta efter.. Allt detta är eftermiddagen/kväll/natt men inte på morgonen...

    Dagens mat såg ut såhär!

    Frukost 09 - 2 mackor

    Lunch 13 - köttbullar med bea

    Sen börjar det... Från 17 till 23 har jag ätit

    1 bit tårta

    2 lussebullar

    10 geisha chokladbitar

    4 skivor brieost

    1/2 påse popcorn

    2 räkmackor(små hemmagjorda)

    1 macka

    Och nu sitter jag å tänker på vad jag ska äta ... Observera att jag inte känner smaker typ... Inget smakar någonting... Kan man verkligen få så fucked up biverkningar av kortison eller har jag gått å fått nått annat? Vet inte vad jag ska ta mig till ????

  • Svar på tråden Kortisontabletter=hetsäter
  • Äldre 7 Nov 19:30
    #1

    Hej! Det första du ska göra är att ta kontakt med den läkare som skrev ut cortisontabletterna och berätta om din aptit. Det andra är att du själv måste ta kontroll över ditt ätande eftersom du vet att det inte är normalt. Be om hjälp med detta om du fortsättningsvis inte kan kontrollera det själv.
    Det är det inte normalt att få den aptit som du beskriver om man medicinerat en  kort tid med cortison.
    vänliga hälsningar Anitha

Svar på tråden Kortisontabletter=hetsäter