• Pdf

Icke-klumpiga gummistövlar?

Efterfrågar tips på gummistövlar. Dottern har precis lärt sig gå och vill väldigt gärna utforska omgivningarna och det är nog dags att inhandla ett par gummistövlar.

Man vet ju själv av erfarenhet att det är klumpigt att gå i stövlar, så min fråga är om nån kan tipsa om några bra, lätta och inte för klumpiga stövlar för småttingar? Jag tror att hon har stl 20 ungefär...

• Svar på tråden Icke-klumpiga gummistövlar?
  • Efraim Barkbit

Min dotter är betydligt äldre men till henne har jag köpt låga gummistövlar. Tänker att det kanske är ovanligt till småttingarna men vore det inte värt att köpa lite billigare och klippa av en bitav skaftet så att rörligheten ökar. Mitt tips iaf

Postbanken, Postbanken, Poooostbanken
  • Styrkeprov

Beror såklart på hur omgivningen är, men vi körde på goretex-kängor då vår lilla började gå på senhösten. Mycket lättare att gå i om än klumpigt det med. :)

• Styrkeprov

Beror såklart på hur omgivningen är, men vi körde på goretex-kängor då vår lilla började gå på senhösten. Mycket lättare att gå i om än klumpigt det med. :)

• mammalovis

Jag hade nog hellre satsat på ett par vinterskor än stövlar om hon inte börjar på förskolan innan våren, annars är man kanske inte ute så mycket i vattenpölar i början.

Min äldsta började förskolan strax efter ett år och hade gått sedan 10,5 månader. Jag köpte fodrade stövlar med på tok för höga skaft (gick till knäna) som dessutom var för smala vid vristen, så det blev att köpa ett par kortare. Så kan det gå som förstagångsförälder, när man chansar på rean. Då är det ju bättre att ha ett par ofodrade med ullstrumpor i.

• Mellanmjölkens land

Vår 2åring har ett par med skaft i neopren(?), alltså våtdräktstyg, som jag upplever som ganska smidiga. Det är vanligt material vid foten men uppåt benet är de mjuka och t o m lite strechiga.

• Pdf

Med icke-klumpiga så menade jagnog främst att de ska vara lätta.

Fick tips om crocs stövlar men de verkar bara finnas från stl 23 och uppåt, barnet drar typ stl20....

• IsDimma
    Pdf skrev 2015-11-09 18:24:57 följande:

Med icke-klumpiga så menade jagnog främst att de ska vara lätta.

Fick tips om crocs stövlar men de verkar bara finnas från stl 23 och uppåt, barnet drar typ stl20....

Ja, tyvärr, deras storlekar börjar på 22/23. Annars är dom mina favoriter till barnen på jobbet (jag har 1-2åringar i min förskolegrupp). Lätta att ta på, barnen fixar det själva fortare än andra stövlar. Dom läcker mindre vatten och sen är dom i särklass lättast av alla. Torkar fort gör dom också till skillnad från andra stövlar när dom blir blöta inuti.
    Så att tänka på när barnet blir två år kanske
    Jag var rätt anti crocs innan jag träffade på deras stövlar. Har inte alls gillat dom där sandalerna "alla" har. Men stövlarna är toppen! Bara man låter bli att stoppa in dom i torkskåpet.
  • Snultan

Jag har tre tips!

* Pony! De finns i lägre modell, vilket jag föredrar på småttingar.
    * Molo! De har ett par fodrade gummistövlar som satt som en smäck på min son när han var 1 år. Vet ej vad modellen heter, detta var begagnade.
    * Tretorn tycker jag funkar. Har ett par nu (sonen är 2) dom är inte fodrade men de är tjockare och mjukare på insidan, hur man nu ska förklara, sitter bra och jag tror de håller värmen.

Annars har han ett par allvädersstövlar från McKinley, dom är VERKLIGEN klumpiga, haha stackarn snubblar om han springer för fort, men han har typ lärt sig hur han ska springa nu för att undvika det :P

Lycka till.

Matheus 131002!
Svar på tråden Icke-klumpiga gummistövlar?