Får jag samma föräldrapenning som med förra barnet eller nollas jag nu pga misstag?
Fick reda på i mitten av graviditeten att jag är gravid. Min son har blivit ett år och jag har skolat in honom på förskola där han går 15 timmar i veckan. Var meningen att jag skulle börja söka jobb men får nu då alltså en till i februari. Mitt arbete jag hade innan föräldrarledigheten fick ett bidrag från arbetsförmedlingen som inte var a-kassa berättigat alltså får jag inget från a-kassa nu får heller inget från arbetsförmedlingen tydligen ska man va inskriven 14 månader efter föräldraledighet innan man kan gå med i ett jobbprogram och får alltså inga pengar alls därifrån på 14 månader. Därför har jag inte skrivit in mig på arbetsförmedlingen.
Men läste lite på nätet nu och har förstått detsom att jag nollat min sgi nu eftersom jag inte skrivit in mig på arbetsförmedlingen direkt när sonen började dagis? Men har läst innan att blir man gravid innan första blir 1år och nio månader så behåller man samma sgi. Vilket är rätt? Sonen kommer va 1år och 4 månader när nästa kommer