• mybaby7

bebis som bits och vägrar flaskan:(

Hej!
    Har en kille på snart 6 månader som fick tänder vid 4månader! Jag hel ammar han fortfarande.
    Hade gärna fortsatt men nu är det så att han biter mig hårt flera ggr varje gg nästan han äter,detta gör verkligen jätte ont :(läget känns ohållbart. Problemet är att han vägrar ta både pumpade bröstmjölk eller ersättning ur flaskan(har provat 8-10 olika flaskor,olika ersättningar,nappar..) finns det någon som har nått tips att komma med? Skulle uppskattas väldigt mycket!

• Svar på tråden bebis som bits och vägrar flaskan:(
  • straw2008

Skydd på bröstet då han ammar? Eller helt enkelt lämna öve rtill pappa eller annan han är trygg med o avsluta amningen ?

I kinamockaskogen.....
  • Vanja

Min spontana tanke är att han väl till slut borde ta flaskan när han blir riktigt hungrig? Inte kan han väl vägra hur länge som helst om han inte får nå annat.. Fast Jag kanske är helt ute o cyklar nu..

• straw2008

Klart han tar flaskan tillslut, ammande mammor ger upp för fort när det kommer till att gå över till flaska. Han kommer inte svälta ihjäl. Lovar o svär.

I kinamockaskogen.....
  • mybaby7
    straw2008 skrev 2015-11-09 10:30:28 följande:

Klart han tar flaskan tillslut, ammande mammor ger upp för fort när det kommer till att gå över till flaska. Han kommer inte svälta ihjäl. Lovar o svär.

I kinamockaskogen.....
    Ger inte upp,frågade bara om råd av andra mammor..ger inte upp..kämpar med att ge flaskan varje dag flera gg,har kämpar i tre månader!!! :)även pappan och annan Familj har försökt! Och de är klart att han inte svälter ihjäl.
  • straw2008

Tja enligt mig ger man upp om man slänger fram brösten o ger honom det.... Att lyckas för mig är att han ska ta flaskan o äta sig mätt

Menar inte att låta hård, jag har bara inget annat råd att ge.
    Någon gav mig rådet att "säga till på skarpen" då började mina barn bara asgarva.

I kinamockaskogen.....
  • mybaby7
    straw2008 skrev 2015-11-09 12:07:53 följande:

Tja enligt mig ger man upp om man slänger fram brösten o ger honom det.... Att lyckas för mig är att han ska ta flaskan o äta sig mätt

Menar inte att låta hård, jag har bara inget annat råd att ge.
    Någon gav mig rådet att "säga till på skarpen" då började mina barn bara asgarva.

I kinamockaskogen.....
    Ja jo absolut så är det..men när bebis fortfarande total vägrar efter x antal Tim så blir det tyvärr "lätt" att ge tutten,spec när man är ensam mkt med andra barn :/ men det är väl såklart den vägen man måste gå,min pojke får väldigt lätt kväljningar,och allt blir en ond cirkel,av gråt,skrik och spyor i flera Tim!men ska kämpa vidare ..:)
  • straw2008

Japp förstår till 100% kan du köra med sånt plastskydd på bröstet ?

I kinamockaskogen.....
  • mybaby7
    straw2008 skrev 2015-11-09 13:25:39 följande:

Japp förstår till 100% kan du köra med sånt plastskydd på bröstet ?

I kinamockaskogen.....
    Jag har testat det men han vägrar det oxå,men ska kanske ge de en chans igen..innan min bröstvårtan ramlar av..;)
Svar på tråden bebis som bits och vägrar flaskan:(