• Greifing

Störtblödning

Var på ultraljyd 10+4 och då såg allt bra ut. Idag 11+4 får jag utan förvarning en störtblödning :(

Är så rädd och hör gärna andra erfarenheter kring större blödningar tidigt i graviditet ;/

Ska åka in på akuten strax.. :( här kan jag inte ligga och undra varför?!

• Svar på tråden Störtblödning
  • Gweny
    Greifing skrev 2015-11-25 10:24:12 följande:

Uppföljningen gick väl bra får man säga. Mini mår bara bra. Mätte 13+5 (Sm 13+3) så hen växer som den ska. Dock såg hon blod fortfarande. Men om det kommer ut eller om kroppen tar hand om det visste hon inte. Chanserna att få en frisk bebis såg bra ut sa hon även om hon inte kan säga helt säkert.

Hur går det för dig Gweny?

Så skönt det såg bra ut! Undrar vart blodet kommer ifrån då?

För min del är det än så länge lugnt. Ingen mer blödning. Ska på nytt vul nästa onsdag. Är nu i v.12.
  • micjos

Blöder massor med. Plussade i fredags o började med rosaflytning i söndags och på måndags kvällen massa blod o är fortfarande. Är i v.4+6 men inte ringt mvc än, vill se om det slutar. Ovissheten är jobbig...

• evelina92
    Gweny skrev 2015-11-25 13:00:59 följande:

För min del är det än så länge lugnt. Ingen mer blödning. Ska på nytt vul nästa onsdag. Är nu i v.12.
    Men vad skönt!!

Hon sa att det skulle kunna varit ett brustet blodkärl, vi får tro på det helt enkelt ;)
  • Greifing

Dom vet inte varför jag blöder. :-/

Men inga färska blödningar sen dag 1 och 2. Däremot kommer bruna flytningar/mer i mängd ibland. Är nu v 15 (14+4) och Mini mår bra änsålänge.

Vad skönt för dig! Hoppas det håller sig så!

Gweny skrev 2015-11-25 13:00:59 följande:

• Gweny

Var på vul idag! Allt såg bra ut och h*n sprattlade på!! Helt fantastiskt.

• Greifing
    Gweny skrev 2015-12-02 18:24:25 följande:

Var på vul idag! Allt såg bra ut och h*n sprattlade på!! Helt fantastiskt.

Men vad skönt! Skrattande

Känner mig inte alls lika orolig längre. Även om jag inte varför jag har gamla blödningar. Men kan inte måla fan på väggen och gräva ner mig så länge Mini lever omkring därinne. 1 månad till rutinultraljudet (v 20)

Vilken vecka är du i Gweny?
  • Enlitentill

Med mitt äldsta bsrn fick jag en störtblödning i vecka 17. Var säker på missfall men som sagt är han nu en pigg femåring. De kunde inte hitta var blödningen kom ifrån.Lycka till

• Gweny
    Greifing skrev 2015-12-02 19:19:42 följande:

Men vad skönt!

Känner mig inte alls lika orolig längre. Även om jag inte varför jag har gamla blödningar. Men kan inte måla fan på väggen och gräva ner mig så länge Mini lever omkring därinne. 1 månad till rutinultraljudet (v 20)

Vilken vecka är du i Gweny?

Nä du har rätt. Känner också att man måste våga tänka positivt. Kul med rul snart för dig!

Är själv i v.13.
  • Greifing
    Enlitentill skrev 2015-12-02 22:01:34 följande:

Med mitt äldsta bsrn fick jag en störtblödning i vecka 17. Var säker på missfall men som sagt är han nu en pigg femåring. De kunde inte hitta var blödningen kom ifrån.Lycka till

Skönt att allt gick bra Jag blir så glad att höra solskenshistorier. Tack!
    Gweny skrev 2015-12-02 22:13:36 följande:
    Nä du har rätt. Känner också att man måste våga tänka positivt. Kul med rul snart för dig!

Är själv i v.13.

Då är vi inte så långt i mellan varandra Nu håller vi tummarna och vi får uppdatera här hur det går. Vill gärna veta hur det går för dig!
  • Gweny
    Greifing skrev 2015-12-02 22:21:57 följande:

Skönt att allt gick bra Jag blir så glad att höra solskenshistorier. Tack!Då är vi inte så långt i mellan varandra Nu håller vi tummarna och vi får uppdatera här hur det går. Vill gärna veta hur det går för dig!

Ja måste vi ju! snart dags för RUL för dig då?
  • Greifing

Upp som en sol och ner som en pannkaka. Imorse kom det blod igen.. så otroligt less och förbannad jag blir. Varför?!

Jag har RUL 5/1 .. Om jag kommer dit. Jag kommer lämna familjeliv ett tag tills jag mår bättre eller vet vad som händer. Det här är otroligt frustrerande.

• Gweny
    Greifing skrev 2015-12-03 10:25:18 följande:

Upp som en sol och ner som en pannkaka. Imorse kom det blod igen.. så otroligt less och förbannad jag blir. Varför?!

Jag har RUL 5/1 .. Om jag kommer dit. Jag kommer lämna familjeliv ett tag tills jag mår bättre eller vet vad som händer. Det här är otroligt frustrerande.

Uch så tärande! Ta hand om dig. Jag ska hålla tummarna!!
  • Greifing

Tillbaka med försiktighet.

Inatt kom det mer av blödningen som mestadels består av gammalt blod, men jag fick nog. Nu vill jag ha svar på varför. Så jag åkte in på sjukhuset. Vart skickad till KK (varit på spec mödra förut) där en läkare och hans student började med att titta på bebisen som mår precis som den ska (Vad den har växt och det var kullebytte race därinne) Han kollade moderkakan som låg i bakvägg men han kunde inte avgöra själv om den låg för livmodermunnen. Så han hämtade in en överläkare som kollade både på magen, vaginalt och kunde se att den ligger för livmodermunnen. Äntligen! Halleulja! Nu vet jag varför jag har blött i 4 v. Det var kanten kvar så hon trodde att redan vid RUL skulle den ha flyttat på sig.

När dom kollade livmodertappen/munnen så såg man i högra hörnet en liten spexare och jag börja skratta. Det var svårt även för läkaren att koncentrera sig. Känner mig nöjd med ett svar och mini mår toppen.

• Gweny

Åh men så skönt det såg bra ut och du förhoppningsvis kan slappna av lite!! Härligt se h*n busa runt. .

Svar på tråden Störtblödning