Skulle du kunna vara tillsammans med en Moderat nu när dom vill stoppa massinvandringen?
Skulle du kunna vara tillsammans med en Moderat nu när dom vill stoppa massinvandringen?
Ja, moderaterna ser detta förnuftig och långsiktigt. S och MP har ingen plan överhuvudtaget utan kör på utan att tänka på att de kör Sverige i botten. Skönt dock att någon annan en SD tagit tag i invandringsfrågorna....
Moderat såklart!
Något annat som skulle vara svårare, skulle vara svårare att vara tillsammans med en miljöpartist eller centerpartis eller en vänsterpartist. få se om Sossarna med moderaterna och de övriga partierna resonerar lika?.
Jag tycker att det är bra att Sverige äntligen börjar ta ansvar. Självklart ska vi ta emot flyktingar och lika självklart ska det ske under kontrollerade former. Bara jag åker på semester utanför Europa går jag genom tull, säkerhetskontroll och i USA är det rena rama utfrågningen och man får lämna fingeravtryck. Jag ser verkligen inte problemet, de gör vad de anser är nödvändigt för att ha koll på vilka som tar sig in i landet. Förstår inte varför det då skulle vara ett problem att ett land vill veta vilka som kommer in i landet för att bosätta sig här.
- Kraftig begränsning av invandringen till Sverige
- Fokus på gemenskap och nej till mångkulturalism
- att människors sexuella preferenser primärt är en privat fråga
- Partiet förordar, liksom de flesta länderna i Europa, fri abort fram till den 12:e graviditetsveckan.
- Sverigedemokraterna förordar ett starkare inslag av direktdemokrati och ställer oss positiva till fler beslutande folkomröstningar på både lokal, regional och nationell nivå.
- Vi vänder oss mot alla former av kvotering, särbehandling, positiv särbehandling etc
- Kraven för att få svenskt medborgarskap är idag alldeles för lågt satta. I en jämförelse med andra har det visat sig att Sverige märker ut sig med låga krav för att förvärva medborgarskap. Grundläggande krav anser vi ska vara att man varit bosatt i landet i minst tio år och att man under denna tid uppvisat en klanderfri vandel.