• 2016

moped klass 2 - hur långt kan man köra innan man måste tanka?

Är trött på kollektivåkande och funderar nu på moped klass 2. Någon som vet hur lång sträcka man kan köra ungefär innan det är dags för tankning? (För en halvny modell 2012-2015)

• Svar på tråden moped klass 2 - hur långt kan man köra innan man måste tanka?
  • Ego Lovers
    2016 skrev 2015-11-11 23:27:47 följande:

Är trött på kollektivåkande och funderar nu på moped klass 2. Någon som vet hur lång sträcka man kan köra ungefär innan det är dags för tankning? (För en halvny modell 2012-2015)

Beror ju helt och hållet på modell, hur mycket tanken rymmer och vad den drar per mil. Det är ju jätte svårt att säga så här på rak arm. Du får ringa runt och kolla hos olika försäljare.

Det är ju samma sak som om jag hade frågat hur ofta måste jag tanka en golf? Det beror ju på årsmodell, bränsle, körstil osv.
  • Anghammarad
    bängolle skrev 2015-11-12 02:59:40 följande:
    14 mil.
    Plooger skrev 2015-11-12 20:40:28 följande:
    3,14 mil
    Nej ni har båda fel. Rätt svar är 93,7 mil

• möppepojk

beror på moddel,körning osv.. gemför man några av mina moppar,,har vissa moppar som drar typ 0,4 milen..sen har jag vråltrimmad moppe som drar över 1liter milen ;)

.-.
  • Rabarbapuppa
    möppepojk skrev 2015-11-21 22:26:26 följande:

beror på moddel,körning osv.. gemför man några av mina moppar,,har vissa moppar som drar typ 0,4 milen..sen har jag vråltrimmad moppe som drar över 1liter milen ;)

Du har lika dålig bränsleekonomi som du skriver och stavar då med andra ord?
    Ta moppen till skolan. Det är där du hör hemma. 

/Puppa
Svar på tråden moped klass 2 - hur långt kan man köra innan man måste tanka?