Hur hade ni gjort med rumsfördelningen?
SITUATIONEN:
Mamma, pappa, tre biologiska barn:
Flicka 7 år
Flicka 5 år
Pojke 3 år
Två av dessa barn skall dela rum; vilka?
SITUATIONEN:
Mamma, pappa, tre biologiska barn:
Flicka 7 år
Flicka 5 år
Pojke 3 år
Två av dessa barn skall dela rum; vilka?
tycker att SKOLBARNET får ha ett eget litet rum där hon kan träna på att läsa böcker ifred.
de andra två har säkert en massa gemensama leksaker som får bäst plats i största rummet som de delar.
Eget rum fick vi när vi började skolan, det tycker jag är ett bra riktmärke. Små barn har ofta trygghet av varandra på nätterna. Så storasyster har eget rum och de andra delar. Om det inte är så att några av barnen inte passar ihop förstås, ska ju inte skapa onödiga bråk
All forskning, alltså verkligen ALL forskning visar på att de skolbarn som har bäst resultat i skolan, är de som får mest hjälp och vägledning i skolarbetet hemma.
Varför tror du att så många kommuner lägger hundratusentals kronor på läxhjälp efter skoltid?
Varför skulle man ständigt sitta med?
Inte konstigt att skolresultaten sjunker, haha!
All forskning, alltså verkligen ALL forskning visar på att de skolbarn som har bäst resultat i skolan, är de som får mest hjälp och vägledning i skolarbetet hemma.
Varför tror du att så många kommuner lägger hundratusentals kronor på läxhjälp efter skoltid?
Jag röstade på det första alternativet.
Var har denna forskning blivit publicerad? Eller har du läst det på aftonbladet?
Klart ungar behöver hjälp med läxor. Men om dom inte får sitta och lösa problem själva så blir dom ju endast curlade
Hur gör man om tre år?
När pojken är 6 år, en flicka är 8 år och en flicka är 10 år?
Femåring och sjuåring definitivt!
Jag känner nog inte någon femåring som leker med en treåring, på samma sätt som en femåring leker med en sjuåring.
En femåring och en sjuåring har mycket mer gemensamt. Generellt sett ännu mer, iom att de båda är tjejer.
Hos oss delade alla på ett mindre rum (en våningssäng och en loftsäng) och så hade de ett större rum som lekrum.
När äldsta var 11 flyttade vi och de fick varsitt.