• Fattigdomebraforsjalen

Nu kollapsar Sverige :-)

Jepp, nu kan inte invandrarna söka asyl i Finland eller Norge utan har att välja mellan att söka asyl i Sverige eller vända tillbaka till Danmark eller Tyskland.

Resultatet kommer att bli en gigantisk ökning av asylansökningar till Sverige.

Nu kollapsar samhället. 500 tusen till en miljon flyktingar per år. Det var trevligt att leva i ett rikt land men nu kommer fattigdomen med superfart.

Ha det bra i det framtida kollapsade Sverige. Låt oss hoppas att ni kan köpa en sjukförsäkring och betala era barns skolgång, annars är det kört för era barns framtid tyvärr.

PS: Bra föräldrar röstar på S och M. Fattigdom stärker själen.

• Svar på tråden Nu kollapsar Sverige :-)
  • Fattigdomebraforsjalen

För att citera gamla testamentet: "det gör gott för en man att bära ett ok i sin ungdom".

Det kommer att göra gott för våra svenska söner som växer upp som en etnisk minoritet (det kommer inom ett år finnas fler unga män från Mellanöstern och Afrika än från Sverige i de yngre åldrarna).

Det kommer att göra gott för våra söner att växa upp i extrem fattigdom. Att inte få sjukvård och skolgång, att växa upp som pojkarna i Ryssland och Ukraina, det kommer att göra dem gott.

Det är bra att föräldrar i Sverige tar sitt ansvar som föräldrar. Fattigdom är den bästa uppfostran som finns för unga pojkar.

Tänk på att what goes around comes way way back around, för att citera Justin Timberlake. Våra söner kommer inte glömma våran generositet mot dessa stackars unga arma män och pojkar som massinvandrar till Sverige.

Sannerligen, på vår ålderdom, kommer alla våra handlingar upp till ytan, då får vi se hur nöjda våra söner är över att vi prioriterade andras barn före våra egna.

Jag är lyrisk över att Sverige nu går under. Tack alla M och S-väljare, utan er hade det inte varit möjligt! 

God kväll

• athanatos

Utvecklingen är intressant. Jag funderar mycket på hur man kan dra nytta av den.

• greta2

Vi har inte sett slutet än. Visst det lutar ditåt nu men vi har val om 3 år och det finns en diskussion om detta nu, icke PK, som inte funnit på länge. Man kan kanske fokusera på problemen som finns med invandring / integration framöver.

Rasist, fasist, nazist slogan är bara fånigt. Udden är borta. Vi har nu, och kommer få, problem på riktigt framöver då alla skall bo någonstans, skaffa arbete, komma in i samhället. 10 % av alla från Syrien är högutbildade med en universitetsutbildning på minst 3 år, 20-30 % av alla som kommer är från Syrien av alla flyktingar.

Samtliga regeringspartier, utom SD som inte fått en chans, har skapat detta. Detta, Fredrik Reinfelt är " öppna era hjärtan" på riktigt. Jag undrar om han är nöjd nu!

Har inte sett någon intervju med honom om detta! Är han nöjd?

• Gert
    This is not the end, it is not even the beginning of the end, but it is perhaps the end of the beginning.

Give ´em Hell!
  • Åttionian

Jag märker inte av någon kollaps, och jag bor inte under en sten. Sverige är, till skillnad från vad många hävdar, ett oerhört bra land att bo i.

• Gert
    Åttionian skrev 2015-11-20 02:26:40 följande:

Jag märker inte av någon kollaps, och jag bor inte under en sten. Sverige är, till skillnad från vad många hävdar, ett oerhört bra land att bo i.

Jag tror inte att flyktingarna som får sova på gatan håller med dig.
    Give ´em Hell!
  • Åttionian
    Gert skrev 2015-11-20 17:35:17 följande:

Jag tror inte att flyktingarna som får sova på gatan håller med dig.

Du erkänner alltså att deras situation är oacceptabel?
  • Gert
    Åttionian skrev 2015-11-21 04:37:44 följande:
    Du erkänner alltså att deras situation är oacceptabel?
    Givetvis. Men till skillnad från dig anser jag att det är regeringens fel att de har kommit till Sverige och får sova på gatan.
    Give ´em Hell!
  • Åttionian
    Gert skrev 2015-11-21 08:25:54 följande:

Givetvis. Men till skillnad från dig anser jag att det är regeringens fel att de har kommit till Sverige och får sova på gatan.

Vem säger att jag inte anser att det är regeringens fel också? Jag är inte så imponerad av nuvarande regering, det var jag visserligen inte av den förra heller.
  • Nerfherder
    Gert skrev 2015-11-21 08:25:54 följande:

Så för att hjälpa till gör du vad, låter de sova hemma hos dig?
  • Åttionian
    Nerfherder skrev 2015-11-21 16:55:32 följande:

Så för att hjälpa till gör du vad, låter de sova hemma hos dig?

Han har la öppnat sin trädgård, vilket Runes tidigare påstod att alla svenska medborgare skulle tvingas att göra av staten.
Svar på tråden Nu kollapsar Sverige :-)