• scrapparlotta

Sackosäck eller fotölj

Mina barn vill ha nåt att sitta på i sina rum...en fotölj. Vi funderar på att köpa nåt sånt i julklapp. Men vilket är bäst att köpa....en sackosäck eller en fåtölj? Tycker sackosäck ( sån stor ) verkar mysigt. Man kan ju riktigt gosa ner sig i en sån. Men nån här på jobbet trodde barn tröttnar på en sackosäck. Vad tror ni?? Nån som har sackosäck här?

Mina barn är 9 och 11 år...

• Svar på tråden Sackosäck eller fotölj
  • Ac187

Saccosäck alla dar i veckan. om ni har råd att dessutom köpa den sorten som heter Fatboy (dom är dyra jag vet) så har du och dina ungar något ni kan sitta på både ute och inne å man tröttnar aldrig på en saccosäck eller iallafall inte oftare än man tröttnar på en fåtölj 

• Ulltand

Vi kör en stor säck framför TV:n och det gillar ungarna. När de var yngre, runt 7 år kunde de sitta två i en säck :)  Det är nog en uppskattad julklapp men be att få en inslagen redan i butik ;)

• scrapparlotta

Tyvärr är en fatboy för dyrt....men jag var och kikade på en i våran möbelbutik här. Dom var stora och kändes som bra kvalitet. Tror det blir en sån. Smart att be att få inslaget redan där .?

• Filiplopp

Sackosäck tycker jag. Den kan de flytta runt som de vill i rummet beroende på vad de gör. Min son har två stycken. En till sig o en till en kompis. Köpte dom på Mio.

• Stårschan

Våra barn har varsin saccosäck sedan ett par år. De används i stort sett aldrig, utan de sitter hellre i soffan. När är det tänkt att de ska sitta där? När de tittar på TV eller sitter och myser med en bok?

(Och ja, det heter fåtölj, med å. Jag ser att du är osäker i och med att du använder båda stavingarna. Flört)

• scrapparlotta
    Stårschan skrev 2015-11-13 14:57:37 följande:

Våra barn har varsin saccosäck sedan ett par år. De används i stort sett aldrig, utan de sitter hellre i soffan. När är det tänkt att de ska sitta där? När de tittar på TV eller sitter och myser med en bok?

(Och ja, det heter fåtölj, med å. Jag ser att du är osäker i och med att du använder båda stavingarna. Flört)

Det är tänkt att dom ska ha saccosäcken i sina rum och sitta där och läsa, spela/titta på film på ipaden/telefonen/datorn....och bara slappa i den. Så tänkte jag. Tänkte att i en saccosäck kan man ju slappa på alla möjliga sätt. I en fåtölj så är man rätt begränsad hur man kan sitta/ligga.

(Hahahaa.....vet nog att det stavas fåtölj, men satt på jobbet och skulle gå fort. Då tänkte jag nog inte så mycket...hehhee..)
  • Ulltand

Man bör tänka på att säcken är ganska tung och otymplig så en halvstationär plats är nog att föredra. Sittställningen passar bra för tv-spel och tittande. Mindre bra för annat tycker jag.

• scrapparlotta
    Ulltand skrev 2015-11-14 11:07:21 följande:

Man bör tänka på att säcken är ganska tung och otymplig så en halvstationär plats är nog att föredra. Sittställningen passar bra för tv-spel och tittande. Mindre bra för annat tycker jag.

Näää, den jag var och tittade på var inte alls tung. Sa just det till hon i möbelbutiken att bra att dom var så lätta för då kan dom flytta med sig den ut till tv om dom vill sitta där och spela playstation tex...
  • Ulltand

Bra. Vi har nog en fatboy och den iaf tung. Dessutom är materialet lite styvt och det finns säckar som är behagligare skulle jag tro. :)

• Primrose

Svårt att säga, det beror litet på hur barnen är och vilka vanor de har. Om de brukar ligga slängda på golvet och titta på TV eller sitta prydligt i en soffa t ex.
    Vi har haft en saccosäck i sonens rum sedan han var 4,5 år (har nu just fyllt sju).
    Vi fick den av en vän till oss.

Svar på tråden Sackosäck eller fotölj