• summa21

Skulle er treåring märka om ni byter fälgar på bilen?

Min man och jag hade en något udda diskussion så jag är nyfiken. Är det vanliga att en treåring skulle märka en sån sak eller är det det inte?

• Svar på tråden Skulle er treåring märka om ni byter fälgar på bilen?
  • Farfallos

Hallå eller! En treåring kan ju märka saker som man inte själv har lagt märke till, och samtidigt kan de missa stora avgörande faktorer/förändringar. (Jag menar, hur lättlurade är de inte? Tänk bara på Tomten!) När jag var mycket liten var jag helt uppslukad av rostbubblorna i navkapslarna på vår bil, så jag hade garanterat märkt det, men hade säkert kunnat missa andra större saker.

• straw2008

Nej en 3åring märker inte det. eller kan o kan det finns väl undantag.

I kinamockaskogen.....
  • Stårschan

En treåring har ju fälgarna mer i ögonhöjd. Rent allmänt skulle jag säga att det är betydligt större sannolikhet att en normal treåring skulle notera de nya fälgarna än att en vuxen som är ointresserad av bilar skulle göra det.

• Erizajo

Absolut hade min son gjort det, han har varit uppmärksam på allt som har med bilar att höra länge.

• Valkyria75

Min äldsta hade absolut märkt det när han var 3. Han var helt besatt av just navkapsar och fälgar.
    Den yngsta är nu 2, jag har aldrig sett henne ens titta på ett hjul... Inte ens säker på att hon skulle märka om vi köper ny bil... :)

• Belevaere

Haha, det hände faktiskt mig häromdagen. Hade bytt till vinterdäck och det första treåringen säger när jag hämtar på förskolan är 'Har du köpt nya däck mamma' Så ja, det kan en treåring absolut märka.

• Valkyria75
    summa21 skrev 2015-11-14 08:33:25 följande:

Kul att barn är så uppmärksamma

Tänk om det hade gällt mer än fälgar... :)
  • Harmagedon

Jag har fått för mig att barn ser mycket fler detaljer än vuxna. De har inte utvecklat filter för att sortera intryck i viktigt eller oviktigt. Skulle inte bli ett dugg förvånad om en treåring såg en sån sak.

• summa21
    Harmagedon skrev 2015-11-14 10:43:18 följande:

Jag har fått för mig att barn ser mycket fler detaljer än vuxna. De har inte utvecklat filter för att sortera intryck i viktigt eller oviktigt. Skulle inte bli ett dugg förvånad om en treåring såg en sån sak.

Det var ungefär så min man menade. Sen b

Varierar det väl såklart. Min pappa var övertygad om att jag oxh mina bröder aldrig skulle ha sett.
  • Dixie

det skulle inte förvåna mig - de lägger märke till sådana detaljer som vi aldrig ser - men jag hade aldrig märkt om vi byte fälgar

• summa21
    Dixie skrev 2015-11-14 13:01:03 följande:

det skulle inte förvåna mig - de lägger märke till sådana detaljer som vi aldrig ser - men jag hade aldrig märkt om vi byte fälgar

Haha, inte jag heller. Jag måste läsa registreringsskylten för att överhuvudtaget veta om det är vår bil.
  • Studentpappa

Ja det gör hon, är iofs fyra nu men det var lika tidigare. Hon ser om vi byter gardiner, mattor etc (det märker inte jag dock)

Träna hårt, Ät bra, Dö ändå
  • MadHatter

Ja det skulle nog mitt barn kunnat göra som treåring. Beror väl på treåringens intresse och personlighet.

• enola

Det skulle båda mina garanterat gjort, eftersom de i den åldern var helt besatta av bilar :)

• Vanilla78

Haha roligt att du skriver det. Vår 3,5 åriga kille märker direkt detta. Så fort vi skiftat från sommar till vinterdäck. Jag tänkte inte ens på det själv. men han tyckte hjulen var så fina Dock är han tokig i allt som har med bilar o göra.....Vår dotter som snart är 7 år har dock aldrig lagt märke till detta.

• fluu

Ja, hon verkar märka precis alla förändringar.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
Svar på tråden Skulle er treåring märka om ni byter fälgar på bilen?