har uppkörning efter helgen, nervös!
Hallåja!
Jag har tagit en intensivkurs på min körskola och gjort kunskapsprovet, vilket jag klarade galant. Nu efter helgen ska jag köra upp, och jag är redan nervös!
Jag gör så många misstag när jag kör, typ missar skyltar eller ser skylten men tror att jag ska svänga efter skylten och missar därmed svängen, väljer fel fil när jag kör där det är flera filer i samma körriktning osv.
Rent allmänt känner jag mig dålig på att planera min körning och jag är dessutom lite försiktig av mig i trafiken så jag kan bli lite stressad om jag t ex får motorstopp och så.
Jag har försökt öva så mycket jag kan hemma med pappa och det går bra, det är egentligen inte jättesvårt att köra en bil från punkt A till punkt B, men på själva uppkörningen är jag rädd att de ska försöka finta mig och ge mig lite luriga anvisningar osv.
Jag har övat massa hemma men då blir det inte så mycket kluriga grejer, och pappa har dessutom en automatväxlad bil så hela det momentet ska jag pyssla med samtidigt.
Jag är redan så nervös, så är det nån som har tips och råd om hur det går till på uppkörningen och vad jag kan tänka på? all hjälp emottages tacksamt, många bäckar små :)