KrabbanKrabat skrev 2015-11-15 19:23:55 följande:
Ja, prata med dem & ställ alla frågor du har. Det finns inga dumma frågor. Jag gjorde samma sak när jag fick mitt besked. Ska göra en ny provtagning om några veckor & är inte alla lika orolig den här gången eftersom jag verkligen kände att de kunde sin sak. Är mer orolig gör att det ska höra lila ont som sist, det var hemskt... Men det är väl lika bra att vänja sig inför förlossningen
Varmt lycka till och styrkekram till dig <3
Gjorde de så ont ? Men bara topsen som de tar cellerna ifrån ? :/ biopsin tycker jag gjorde jäkligt ont.
Mamma till två gullegrisar skrev 2015-11-15 19:52:18 följande:
Jag gjorde mitt första cellprov samma vecka jag blev gravid och det visade på måttliga förändringar d vs 2:a gradens.. blev jättenervös och fick hem kallelse till kolposkopi. .
Väl där så tittade han med lampa och kollade ordentligt. Gjorde nytt cellprov också och det visade fortfarande på måttliga så det är iallafall samma. Två månader efter förlossningen så ska jag göra nytt och utefter vd det visar så tar dom hand om det då.. litar på dom :) det måste man.. var så rädd att det kunde skada bebisen men det försäkrade dom mig om att det inte gjorde. Är nu i v 26.
Håller tummarna att dom försvunnit eller att dom åtgärdar det snabbt för dig :) skönt att de kan sin sak de gör ju att man inte är lika orolig. Men bm jag pratade med sa att dom kan sin grej men om nu inte denna graviditet går vägen så skulle jag ringa direkt så operationen blir gjord på en gång. Så känns som dubbla budskap att dom säger vi kan vänta men inte hon :/