• Fiffi85

Vad för sallad till pajbuffe?

Ni som brukar bjuda på pajbuffe tex vid dop födelsedagar etc vad har ni i era sallader? Tänkte bjuda på skaldjurspaj och köttfärspaj. Känns så tråkigt att bara ha en "vanlig" sallad med typ tomat gurka paprika lök....eller?

• Svar på tråden Vad för sallad till pajbuffe?
  • Dixie

jag brukar ha en sallad som bara är grön, typ olika salladssorter, rucula, spenat etc 

• Purplecat12

Jag brukar göra en sallad av avokado , tomater , rödlök , olika sorters grönsallad , oliver.

• Drottningen70

En vanlig grönsallad, kanske uppiffad med lite mozarella el feta och en enkel tomat och löksallad.

• CissiJissi

Isberg, spenat, ruccola, gurka i mängder, rödlök, pinjenötter, keso och egen vinaigrätte.. Sååååå god om man gör det "rätt":)

• Nathalie1992

Äpple/squash sallad - man gör en citronette med olja, citronsaft, italiensk salladskrydda, salt och peppar. Skär squashen i lagom stora stavar, och sen äpplet skivar du ner, blanda allt.

Marinerade morötter - skär morötter i slantar, ca 3mm tunna föredrar jag. Sen kokar du dom, medan de är varma sen så häller du på en marinad gjord på olja, socker, vitlök, vitvinsvinäger, salt och peppar. Blanda om pch låt svalna. Supergott!

Äpple/ananas sallad - blanda gräddfil, lite socker, salt och vitpeppar. Häll av ananas i bitar, blanda sedan med gräddfilsblandningen, skär ner äpplen i tärningar och blanda med.

• HejPippi
    CissiJissi skrev 2015-11-16 21:57:15 följande:

Isberg, spenat, ruccola, gurka i mängder, rödlök, pinjenötter, keso och egen vinaigrätte.. Sååååå god om man gör det "rätt":)

Mmmm det lät gott :)

Ts, jag brukar göra en sallad med isbergssallad, ruccola, gurka, röd lök, tomat, sockerärtor och en vinägrette på balsamico, olivolja, vitlök, persilja och salt och peppar. Äter man ost kan jag tänka mig att det blir gott med fetaost!
  • HejPippi

Åh glömde en alfalfagroddar! Supergott att ha i en stor skål bredvid.

Svar på tråden Vad för sallad till pajbuffe?