• Anonym (längtan)

Ökad chans att bli gravid

Ökar det chansen att bli gravid om min kille kommer i mig två gånger på raken och hjälper det verkligen spermierna på traven om man får orgasm samtidigt? Vi hade sex 2-3 dagar innan ägglossning.

Jag får aldrig sånt där slem runt äl som de flesta brukar få men däremot får jag en molande känsla (som mensvärk) och just den här äl kändes mer än vanligt av någon anledning. Är ganska säker på att jag hade ägglossning igår för då hade jag som ondast och nu känner jag ingenting igen. Visst får man ont dagarna innan ägglossning och inte efter?

• Svar på tråden Ökad chans att bli gravid
  • Anonym (.)

På första frågan så är det klart att chanserna ökar, det är ju fler spermier som tävlar :)

• Systerdyster

Ju mer sex desto bättre chanser och ja, orgasm förbättrat oddsen eftersom den "suger" upp spermier i rätt äggledare.

• LaLola

Det kan påstås en massa men i slutändan är det ju bara så att allt måste klaffa samtidigt...ägget ska vara ok, spermierna ska vara ok.

Sen är vi nog många som blivit gravida utan att ha fått orgasm (snacka om att sätta ännu mer press på oss tjejer, verkligen tändande!) så jag tvivlar på att det är så himla viktigt.

Hur länge har ni försökt Ts?

• LaLola
    Systerdyster skrev 2015-11-17 09:47:27 följande:

Ju mer sex desto bättre chanser och ja, orgasm förbättrat oddsen eftersom den "suger" upp spermier i rätt äggledare.

Hur då i rätt äggledare?
  • Cyanea

Alltså... teoretiskt sett kanske det hjälper något att komma två gånger, men problemet är att det inte alltid har med befruktning att göra. Ny forskning har visat att det oftast blir en befruktning även de månader man inte blir gravid och att det inte blir något av det på grund av att de flesta befruktade ägg inte klarar att dela sig mer än tre gånger. I så fall spelar det ingen som helst roll om han kommer flera gånger, för då har det ju med det befruktade ägget att göra - inte om spermierna hinner fram eller inte. 

Orgasm hos kvinnan har man aldrig hittat belägg för att det på något sätt skulle hjälpa en graviditet på traven. Visst krampar man, men inte så att något "sugs upp" i varken livmoder eller äggledare. 

Så pressa er inte för mycket, TS. Blir det så blir det, annars är det bara att ta nya tag nästa gång. Lycka till! 

Svar på tråden Ökad chans att bli gravid