• Längtar88

    kopparspiral ut. Mensen borta?!

    Hej.

    Plockade ut spiralen och tänkte försöka oss på en liten bebis, och gud vet att vi längtar!

    Så när mensen aldrig kom trots känningar (ömmande livmoder) blev vi överlyckliga och önskade. Fick halsbränna illamående och trög mage. Tråkiga symptom men ändå symptom! Testade neg på BIM +3 så antar att kroppen lurar oss. Är på BIM +6 nu och ingen mens. Kan mensen försvinna efter att kopparspiralen plockas ut? Även fast den satt inne ca 1 mån och var sne?

    Började med Fertility friends och skrev in tidigare mens men började tempa först idag. Kan den säga till om att ev ta gravid test som ex natural cycles?

    Många frågor då vi längtar så!! För varje utebliven mensdag ökar hoppet även fast de ser mörkt ut med neg test.

  • Svar på tråden kopparspiral ut. Mensen borta?!
  • Molli

    Hej,

    Jag hade oxå kopparspiral ett tag, plockade t den för den höll på att åka ut av sig själv.

    Dom säger att mensen ej ska påverkas, men det gör den!

    Min mens blev helt banans.....

    Hoppas på att din men uteblivit pga graviditet :)

  • Längtar88
    Molli skrev 2015-11-17 11:37:30 följande:

    Hej,

    Jag hade oxå kopparspiral ett tag, plockade t den för den höll på att åka ut av sig själv.

    Dom säger att mensen ej ska påverkas, men det gör den!

    Min mens blev helt banans.....

    Hoppas på att din men uteblivit pga graviditet :)


    Tack för svar!

    Oj vad konstigt att de säger att de inte ska påverka då. Snacka om att ge fel info :(

    Hur lång tid tog det för dig innan mensen blev vanlig igen?
  • SecretlyMe

    FF kan inte ge hint om när du ska testa såvida du inte har tempat hela cykeln, tyvärr :/ Om den inte ens vet när ägglossningen var blir det ännu svårare.

    Hoppas du får svar på varför din mens dröjer, hoppas givetvis att det beror på en graviditet :)

  • Längtar88
    SecretlyMe skrev 2015-11-17 11:43:33 följande:

    FF kan inte ge hint om när du ska testa såvida du inte har tempat hela cykeln, tyvärr :/ Om den inte ens vet när ägglossningen var blir det ännu svårare.

    Hoppas du får svar på varför din mens dröjer, hoppas givetvis att det beror på en graviditet :)


    Misstänkte nästan det! Ska tempa dagligen iaf för att se om kurvan ändras nått. Nu har jag bara molvärk och halsbränna så symptomen har minskat med, eller så har hjärnspökena minskat *fniss*

    Försöker lita på testet trots att de smärtar och jag VILL att testet ska visa fel
  • Molli
    Längtar88 skrev 2015-11-17 11:40:39 följande:
    Tack för svar!

    Oj vad konstigt att de säger att de inte ska påverka då. Snacka om att ge fel info :(

    Hur lång tid tog det för dig innan mensen blev vanlig igen?
    Läst flera st som även haft bananas menstruation efter uttag av kopparspiral.

    Jag tog ut min i mitten av Januari 2015,
    minns ej när mensen kom igång igen, minns bara att den var jätte oregelbunden.
    Sen fick jag MF i maj, och efter det var mensen ok juni juli och augusti, men nu har jag bara haft små blödningar/flytningar av blod i 1v tid.
    Så mellan Augusti och tillls för 1v sedan har jag ej haft ngn mens...
    Men detta är ju säkerligen pga MF.
  • schober

    Jag tog ut min kopparspiral efter fem år i slutat av september 2014, lagom till att vi skulle börja försöka till nyår.
    Jag har alltid haft långa, något oregelbundna cykler (35-42 dagar typ) men mensen betedde sig som den skulle så för mig påverkade det inte alls.


    Dock så tror jag att kroppen reagerar när någonting försvinner så det kan säkert vara så att flera upplever att cykeln kan vara lite knäpp efteråt.. men det kan också vara psykiskt.. att man stressar upp sig över det och tänker mycket på det = senare eller utebliven ägglossning = sen mens.

  • Längtar88
    schober skrev 2015-11-17 12:33:26 följande:

    Jag tog ut min kopparspiral efter fem år i slutat av september 2014, lagom till att vi skulle börja försöka till nyår.

    Jag har alltid haft långa, något oregelbundna cykler (35-42 dagar typ) men mensen betedde sig som den skulle så för mig påverkade det inte alls.

    Dock så tror jag att kroppen reagerar när någonting försvinner så det kan säkert vara så att flera upplever att cykeln kan vara lite knäpp efteråt.. men det kan också vara psykiskt.. att man stressar upp sig över det och tänker mycket på det = senare eller utebliven ägglossning = sen mens.


    Ja de kan mycket väl vara att folk blir så uppspelta att de lurar kroppen. jag gick ju och surade att mensen skulle komma samma månad och tänkte börja försöka månaden efter. Sen när den uteblev hoppades jag och nu är jag bara ledsen...
  • Längtar88
    Molli skrev 2015-11-17 12:27:32 följande:

    Läst flera st som även haft bananas menstruation efter uttag av kopparspiral.

    Jag tog ut min i mitten av Januari 2015,

    minns ej när mensen kom igång igen, minns bara att den var jätte oregelbunden.

    Sen fick jag MF i maj, och efter det var mensen ok juni juli och augusti, men nu har jag bara haft små blödningar/flytningar av blod i 1v tid.

    Så mellan Augusti och tillls för 1v sedan har jag ej haft ngn mens...

    Men detta är ju säkerligen pga MF.


    Beklagar verkligen.

    Är så frustrerande att bm triggar hoppet med prat om stor risk att bli gravid samma dag som den plockas ut istället för att bara säga att mensen och äl kan lika gärna krångla första månaderna. Nu visste inte hon hur mycket jag längtar efter barn men rätt info borde väl ges oavsett.
Svar på tråden kopparspiral ut. Mensen borta?!