• thimpan08

Huvudvärk!

Alltså jag vaknar med huvudvärk och somnar med huvudvärk, jag har alltså konstant huvudvärk. Känner även av huvudvärken när jag kli er upp på natten för toabesök.. de är såå drygt! Någon mer som har/haft huvudvärk?! Vad kan de bero på? Blodtrycket är ok. Är gravid i v 34+1..

• Svar på tråden Huvudvärk!
  • blomman 2

Gissar att det är något hormonellt. Jag har alltid haft migrän och under och efter graviditeten blev det tyvärr värre. För vissa blir det lättare efter förlossningen. Ta upp detta med din barnmorska så kan hon skriva ut något.

• ELB

Jag har också haft otroligt mycket huvudvärk - i flera månader varje dag. Ibland migrän, ibland "bara" blixtrande huvudvärk. Förstår hur illa du har det!

Har varit delvis sjukskriven med illamående och huvudvärk sedan vecka 10. Har inte fått några tabletter utan rådet att ta en alvedon. Hemskt när man har sån ständig värk! För mig hjälpte 7 omgångar akupunktur med massage och naprapati, gradvis blev det bättre och sedan nästan borta helt. Har du provat?

Förstår verkligen vad du går igenom. Ser nästan fram emot mina vanliga migräntabletter efter förlossningen...

• Diche79

Hej,
    har ni testat dricka mer vatten?

Jag är gravid med andra barnet och båda mina graviditeter har kroppen krävt mkt mer vatten än vanligt.
    Om jag inte dricker vatten så får jag huvudvärk efter ett tag.
    Vaknar också av huvudvärk på natten plus jag har huvudvärk på morgonen när jag vaknar.
    Blir dock bättre när jag druckit ett par glas med vatten!
    Sen måste jag dricka nåt glas varje timme, annars kommer huvudvärken tillbaka ett par timmar senare....

Svar på tråden Huvudvärk!