• Bitten

Bästa sättet för lagring av musik.

Hej
    Jag undrar om någon har bra tips på hur en bäst lagrar musik.
    Idag har vi ca 800-1000 cd-skivor och i princip allt det är inlagt på dator men tyvärr är det mesta på en Mac i iTunes. Jag skulle vilja ha musiken lagrad på en extern hårdisk eller liknande varifrån en kan nå musiken från olika enheter. (De byts ju då och då.)

Så... Vad är det bästa sättet? Någon som har knep att flytta det som redan är inlagt så en slipper att lägga in allt igen.

• Svar på tråden Bästa sättet för lagring av musik.
  • Ful Anka

usb-minne?

This is my life and I don't care
  • Bitten

USB kunde kanske vara ngt, det finns ju numera med ganska mycket minne. Problemet blir då att jag vill nå musiken från telefoner och plattor. Att alla i familjen skall nå musik (och annat).

NASen vi har verkar inte vilja ta emot innehållet i iTunes och iTunes i en av mina datorer verkar inte vilja kommunicera och läsa NASen annars hade det känts enklast.

• Ful Anka

Ja, det var därför dom uppfann Spotify.

This is my life and I don't care
  • Aniiee

Installera Serviio! Delar musik, film, bilder och dokument till i princip ALLT.

Will you be forgiven when the cold grave has come?
  • Aniiee

Och bubbleUPNP till plattorna+telefonerna. De båda programmen samarbetar, så bara göra inställningar i Serviio på datorn.

• Bitten

Spotify har inte allt det jag och min partner har/vill ha.

Ainee: Tack för tipset! Det där ska jag kolla ikväll. Strax. Barnen somnar typ i detta nu.

• Bitten
    Aniiee skrev 2015-11-17 19:44:54 följande:

Och bubbleUPNP till plattorna+telefonerna. De båda programmen samarbetar, så bara göra inställningar i Serviio på datorn.

Anime: Har kollat på detta nu och det verkade väldigt avancerat. Haha. Dessutom tror jag att den dator jag har är för gammal och kollar jag appar till paddor och iPhones så finns inte bubbleUPNP utan en annan kommer upp som alternativ men det är svårt att bedöma om det verkligen är den/motsvarande.

Om jag bara kunde flytta över all musik till vår NAS så inbillar jag mig att allt skulle bli annorlunda. Men det går inte. Jag vet inte varför. Inget händer. Jag följer instruktioner och när jag gör överflyttningen så bara.... Ja inget startar igång och flyttar/kopierar över.
    Dessutom vet jag inte om telefoner och paddor kan kommunicera med NASen men om jag bara får över filerna dit så kan jag sedan flytta till en annan dator och göra någon lösning där.
Svar på tråden Bästa sättet för lagring av musik.