• Kajsa433

Köpte guld av romer

Jag är en tvåbarnsmamma som just nu lever på socialbidrag och har det väldigt knapert.

Igår vid lunchtiden så ringde det på dörren, och det var två romer som stod utanför när jag öppnade. Dom hade ett väldigt bra erbjudande - dom visade mig en påse full av guld som tydligen skulle vara värt över en miljon kronor, men eftersom jag var så trevlig så skulle jag få det för 20.000:-

Nu är min framtid säkrad tänkte jag, så tillsammans gick vi till bankomaten där jag tog ut pengarna.

Idag skulle jag sälja guldet till pantbanken, men där sa dom att det inte alls var guld, och att det inte ens var värt en hundralapp.

Guud, vad dum man känner sig!

/En arg mamma 

• Svar på tråden Köpte guld av romer
  • Voluptuous Shalimar

Det är sånt här som får mig att tvivla på mänskligheten. Inte ts alltså, utan KOMMENTARERNA!

VEM I HELA HELVETE GÅR PÅ NÅGOT SÅNT HÄR????? Ts skrev detta som ett (mkt halvdant) skämt men folk tar det på riktigt. Herregud. 

Själv träffade jag precis Madonna, hon stannade i Sverige för en liten semester efter konserten. Vi tog en kaffe och jag bjussade på organisk havreboll, vilket hon uppskattade. Trevlig brud det där! Jag ska få några plagg hon inte använder längre, det var nåt med att hon sover på mage och det är så obekvämt med strut-BH:n. 

Drömmer

• Tonårsmamman1
    Voluptuous Shalimar skrev 2015-11-18 15:25:37 följande:

Det är sånt här som får mig att tvivla på mänskligheten. Inte ts alltså, utan KOMMENTARERNA!

VEM I HELA HELVETE GÅR PÅ NÅGOT SÅNT HÄR????? Ts skrev detta som ett (mkt halvdant) skämt men folk tar det på riktigt. Herregud. 

Själv träffade jag precis Madonna, hon stannade i Sverige för en liten semester efter konserten. Vi tog en kaffe och jag bjussade på organisk havreboll, vilket hon uppskattade. Trevlig brud det där! Jag ska få några plagg hon inte använder längre, det var nåt med att hon sover på mage och det är så obekvämt med strut-BH:n. 

Drömmer

När jag läser kommentarerna så är det bara en (1) som tror på det, första inlägget.

Alla andra har skrivit att de inte tror på det/ifrågasätter TS.

Så du behöver inte bli så upprörd, de allra flesta känner igen en trolltråd.
  • EnAnonumius

Drömmer
    Hur läser DU?

11 kommentarer innan ditt inlägg... Du har inläggs nummer #12

10 kommentarer ser tydligt att TS saknar trovärdighet.

1 kommentar "tror på TS"..
    Då sitter du och anklagar folk (i grupp) baserat på en styck individ att de går på denna typ av inlägg

Hur är det med din läsförmåga och mest av allt din slutledningsförmåga? Du sitter ju och dömmer en hel grupp på en styck individ. 

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Voluptuous Shalimar
    Tonårsmamman1 skrev 2015-11-18 15:31:24 följande:
    När jag läser kommentarerna så är det bara en (1) som tror på det, första inlägget.

Alla andra har skrivit att de inte tror på det/ifrågasätter TS.

Så du behöver inte bli så upprörd, de allra flesta känner igen en trolltråd.
    EnAnonumius skrev 2015-11-18 16:05:55 följande:
    Hur läser DU?

11 kommentarer innan ditt inlägg... Du har inläggs nummer #12

10 kommentarer ser tydligt att TS saknar trovärdighet.

1 kommentar "tror på TS"..
    Då sitter du och anklagar folk (i grupp) baserat på en styck individ att de går på denna typ av inlägg

Hur är det med din läsförmåga och mest av allt din slutledningsförmåga? Du sitter ju och dömmer en hel grupp på en styck individ. 

OK, inser att jag var SUPERotydlig. Jag kan självklart se att ts blev ifrågasatt, MEN det jag menade vare ju att ts var så orimlig att jag inte fattar att man ens orkar besvara det med att ta framdetaljer i stil med "oj vad konstigt att du hade 20 000 på kontot om du går på soc?!?"

Lite som att säga "jag tror inte på att du träffade Obama på ICA igår, för du sa förut att du varit på COOP". Som om det var det som var det märkliga i historien.

• EnAnonumius
    Voluptuous Shalimar skrev 2015-11-18 17:03:26 följande:
    OK, inser att jag var SUPERotydlig. Jag kan självklart se att ts blev ifrågasatt, MEN det jag menade vare ju att ts var så orimlig att jag inte fattar att man ens orkar besvara det med att ta framdetaljer i stil med "oj vad konstigt att du hade 20 000 på kontot om du går på soc?!?"

Lite som att säga "jag tror inte på att du träffade Obama på ICA igår, för du sa förut att du varit på COOP". Som om det var det som var det märkliga i historien.

Så om du sitter och skriver  "smartphone är en bra uppfinning" så skall folk fatta att du menade egentligen "barn gillar makaroner och falukorv".... ?

• Voluptuous Shalimar
    EnAnonumius skrev 2015-11-18 17:34:54 följande:
    Så om du sitter och skriver  "smartphone är en bra uppfinning" så skall folk fatta att du menade egentligen "barn gillar makaroner och falukorv".... ?

Nej? Hur tänkte du här?

Om du läser igenom svaren på ts så är det flera som kommenterar bristande logik osv, vilket ju ser ut som om de faktiskt tror att ts vill bli tagen på allvar. Jag läser ts och tänker "halvdant skämt". Lite som ANOFs trådar: alltid var det några som blev upprörda och ifrågasatte hur man kunde vara så dum att man tog in svanar i hemmet osv - medan andra fattade direkt och kunde spela med. Jag kunde inte heller då förstå hur man INTE kunde se att det var på låtsas. Att ens kommentera "ts försöker bara få romer att framstå som..."  känns ju som överkurs eftersom TS SÅ UPPENBART ÄR ETT SKÄMT! Om än dåligt.
  • borta med vindin

Ett säkert bevis på att det här är ett troll är att TS inte kommer skriva ett enda ord till i den här tråden 

• EnAnonumius
    Voluptuous Shalimar skrev 2015-11-18 20:35:27 följande:
    Nej? Hur tänkte du här?

Om du läser igenom svaren på ts så är det flera som kommenterar bristande logik osv, vilket ju ser ut som om de faktiskt tror att ts vill bli tagen på allvar. Jag läser ts och tänker "halvdant skämt". Lite som ANOFs trådar: alltid var det några som blev upprörda och ifrågasatte hur man kunde vara så dum att man tog in svanar i hemmet osv - medan andra fattade direkt och kunde spela med. Jag kunde inte heller då förstå hur man INTE kunde se att det var på låtsas. Att ens kommentera "ts försöker bara få romer att framstå som..."  känns ju som överkurs eftersom TS SÅ UPPENBART ÄR ETT SKÄMT! Om än dåligt.
    Notera att det var DU som skrev:

Jag citera inlägg #12..

När man frågar dig om du läser då du hoppade på FOLK (plural)  och skrek att de hade gått på det så svara du på det hela:

Inlägg (#15):
    Voluptuous Shalimar skrev 2015-11-18 17:03:26 följande:

(slut citat)

Då du bokstavligen talat hade skrivit en sak, och hävdat sedan efter ifrågasättande (av mig och en annan) att du egentligen menade och så skrev du en helt annan sak mot vad du skrev från första början.

Så ja min fråga kvarstår till dig.

"Så om du sitter och skriver  "smartphone är en bra uppfinning" så skall folk fatta att du menade egentligen "barn gillar makaroner och falukorv".... ?"

Så hur jag tänker? Framgår det inte av analogin? 
    Det är enkelt förstår du. Lär dig att skriva vad du egentligen menar från första början.  I stället för att göra som du brukar göra, sitta och skriva en sak och sedan bli dumdryg mot omgivningen bara för att de inte kan läsa dina tankar och fatta att vad du egentligen menade då du menar ju en helt annan sak.

• felix le chat
    Aikido skrev 2015-11-18 09:39:15 följande:
    Finns en vid Maxi i Trollköping.
    vi har en också vid coop här uti Trollhättan
  • Voluptuous Shalimar
    EnAnonumius skrev 2015-11-19 19:26:10 följande:
    Notera att det var DU som skrev:

Jag citera inlägg #12..

När man frågar dig om du läser då du hoppade på FOLK (plural)  och skrek att de hade gått på det så svara du på det hela:

Inlägg (#15):
    (slut citat)

Då du bokstavligen talat hade skrivit en sak, och hävdat sedan efter ifrågasättande (av mig och en annan) att du egentligen menade och så skrev du en helt annan sak mot vad du skrev från första början.

Så ja min fråga kvarstår till dig.

"Så om du sitter och skriver  "smartphone är en bra uppfinning" så skall folk fatta att du menade egentligen "barn gillar makaroner och falukorv".... ?"

Så hur jag tänker? Framgår det inte av analogin? 
    Det är enkelt förstår du. Lär dig att skriva vad du egentligen menar från första början.  I stället för att göra som du brukar göra, sitta och skriva en sak och sedan bli dumdryg mot omgivningen bara för att de inte kan läsa dina tankar och fatta att vad du egentligen menade då du menar ju en helt annan sak.

Så jag brukar vara obegriplig och dumdryg, något annat du vill tillägga? Om du inte förstår vad jag menar så kan jag inte göra så mycket mer än att be om ursäkt om jag varit otydlig och försöka förtydliga. Att du svarar med ett inlägg i den tonen gör mig lite ledsen faktiskt. 

Nu minns jag inte dig, men du verkar ju känna till mig sedan tidigare. Brukar du ge dig på mig och vara taskig eller var det bara denna gång?
  • Miss_Cicci

Alltså jag behöver också ofta gå till pankbanken på morronen gärna innan åtta för att få ut mina cash. Dygnetruntöppet är faktiskt bra speciellt för pankbankerna!

Svar på tråden Köpte guld av romer