• Anonym (Anonym (trådstartare))

LÅG SEXLUST!!! ;(

Hej!

Jag är en ung tjej som varit deppig under många år, så jag fick Cipralex ordinerat. Cipralexen fungerade kanon! Ingen ångest, ingen depression eller självmordstankar. MEEEN.... min sexlust dog!

Jag gick på Cipralex i 2 månader för över ett halvår sedan, och ännu har inget förbättrats på lustfronten.
    Jag fick Bupropion istället som stimulerar noradrenalin och dopamin.
    Det är dopaminet som sjunker när man får en höjning av seratoninet (Cipralex) där av låg sexlust.

Ingenting har förbättrats med Bupropion heller. JAG HÅLLER PÅ ATT BLI GALEN!!

Jag går även på p-piller (Yasmin 28).
    Jag undrar om jag slutar helt med alla piller, kommer lusten tillbaka?

SNÄLLA HJÄLP MIG!!

• Svar på tråden LÅG SEXLUST!!! ;(
  • Anonym (Min erf)

Har inte testat dina mediciner, däremot är min erfarenhet att sex osv funkar utmärkt med Cymbalta. Provat andra antidepp med samma effekt som du beskrivit.

Prova iaf att sluta med pillren, för att utesluta om det beror på dom? Eftersom du ändå inte har nån sexlust o därmed inte sex (?) borde det inte vara ett problem.

• Anonym (?)

Vad är problemet? Låg lust, ha inte sex så ofta då, eller?

Eller känner du att du inte duger ur samhällets ögon pga låg sexlust? Isf kanske det är bättre att jobba på den biten.

• Anders 386
    Anonym (?) skrev 2015-11-24 11:34:10 följande:

Vad är problemet? Låg lust, ha inte sex så ofta då, eller?

Eller känner du att du inte duger ur samhällets ögon pga låg sexlust? Isf kanske det är bättre att jobba på den biten.

Du har kanske missat nåt i livet....??
    Man mår aldrig så bra som när man har hög sexlust - det gör vardagen mycket roligare och medför att livet blir värt att leva. Vet man hur det känns att ha hög sexlust och man tappar sexlusten så förstår jag att man är missnöjd. Det har inte ett dugg med omvärldens förväntningar att göra.
  • defo
    Anders 386 skrev 2015-11-24 14:53:16 följande:
    Du har kanske missat nåt i livet....??
    Man mår aldrig så bra som när man har hög sexlust - det gör vardagen mycket roligare och medför att livet blir värt att leva. Vet man hur det känns att ha hög sexlust och man tappar sexlusten så förstår jag att man är missnöjd. Det har inte ett dugg med omvärldens förväntningar att göra.
    Du har kanske missat.... Nä, inte direkt. Faktiskt själv gått från hög till låg. Saknar det inte minsta lilla.

"det gör vardagen mycket roligare och medför att livet blir värt att leva"
    Får gratulera att du funnit nått som håller dej flytande över ytan, fast känns väl lite sådär som ett deprimerande liv i övrigt.
  • Anonym (Ytter)
    Anonym (Anonym (trådstartare)) skrev 2015-11-18 18:47:07 följande:

Hej!

Jag är en ung tjej som varit deppig under många år, så jag fick Cipralex ordinerat. Cipralexen fungerade kanon! Ingen ångest, ingen depression eller självmordstankar. MEEEN.... min sexlust dog!

Jag gick på Cipralex i 2 månader för över ett halvår sedan, och ännu har inget förbättrats på lustfronten.
    Jag fick Bupropion istället som stimulerar noradrenalin och dopamin.
    Det är dopaminet som sjunker när man får en höjning av seratoninet (Cipralex) där av låg sexlust.

Ingenting har förbättrats med Bupropion heller. JAG HÅLLER PÅ ATT BLI GALEN!!

Jag går även på p-piller (Yasmin 28).
    Jag undrar om jag slutar helt med alla piller, kommer lusten tillbaka?

SNÄLLA HJÄLP MIG!!

Du vet om att p-piller kan vara orsaken till att du är deppig va? Sluta med p-pillerna så behöver du nog inga piller mot depression heller!
Svar på tråden LÅG SEXLUST!!! ;(