• Selwas

Hjääälp jag är livrädd!!!!! :(

Är helt svullen i buken och smärtan är hemsk kan inte ställa mig upp , det känns som jag har kramp och det har kommit hemt plötsligt , för nån vecka sedan hade jag en brännande känsla i buken och ont i äggstockarna , är livrädd tänk om jag har endometrios ???? :( vågar inte gå till läkaren heller hjälppp!!!

• Svar på tråden Hjääälp jag är livrädd!!!!! :(
  • BCH52

Sök läkare, ingen på Familjeliv kan hjälpa dig eller säkert ställa en korrekt diagnos. Varför vill du inte söka hjälp? Vad är du rädd för?

Ta hand om dig själv.

• Orkide

In till akuten om du har så ont så du inte kan stå o få det överstökat?

• Jag är bara jag

Sök hjälp! Låter inte som endo. förresten. Jag har haft det och största och enda symptomet för mig var EXTREMT ont vid mens. Svullen låter som nåt annat. Dessutom-endo. är inget att vara livrädd för. Symptomen går lindra eller som i mitt fall ta bort helt.

• Cyanea

Men vännen, varför i sjutton skulle det vara just endo? 

Åk in direkt. Buksmärta ska man alltid ta på allvar, det är en sån sak som är ganska högt prioriterad på akuten. Det kan vara blindtarmen, det kan vara förstoppning, det kan vara magsjuka, det kan vara i princip vad som helst. 

• annacnummertre

Man kan få cystor på äggstockarna (ofarliga) men som gör fruktansvärt ont, de kan även spricka och läcka ut vätska i buken och då gör det ännu ondare.
    Jobbar med telefonrådgvining och jag skulle råda dig att rigna 1177 ev ta dig in till närakut eller liknande. Buksmärtor ska alltid kollas upp.

Svar på tråden Hjääälp jag är livrädd!!!!! :(