• fantasy06

Sammandragningar

Hej.

Är i v 38 (37+3) har massor av sammandragningar varje dag flera gånger i timmen. Både vid vila o när jag rör på mig. Bara nu den sista timmen har jag haft 5 st (ligger i sängen för att sova så är verkligen i vila nu) De gör inte ont men det blir jobbigt att andas tills den släpper.

Någon som vet om det ska vara så här?:)

• Svar på tråden Sammandragningar
  • Tonensu

Jag hade så i slutet. Hela tiden kändes det som att magen drog ihop sig. Födde i v 38+3 :).

• fantasy06
    Tonensu skrev 2015-11-19 00:48:13 följande:

Jag hade så i slutet. Hela tiden kändes det som att magen drog ihop sig. Födde i v 38+3 :).

Hoppas hoppas det är ett tecken på att det är på gång. Men läst om många som haft det så i flera veckor :/
  • Tonensu
    fantasy06 skrev 2015-11-19 01:00:40 följande:
    Hoppas hoppas det är ett tecken på att det är på gång. Men läst om många som haft det så i flera veckor :/
    Ja man kan ju aldrig veta hur det blir för just dig. Men det är ju ändå inte lång tid kvar. :)
  • fantasy06
    Tonensu skrev 2015-11-19 10:18:56 följande:

Ja man kan ju aldrig veta hur det blir för just dig. Men det är ju ändå inte lång tid kvar. :)

Nej jag vet. Kan vara allt från 2-4 veckor kvar. Men känner mig helt klar nu o vill träffa lillasyster i magen ju :) storebror är också redo så bara bebis som fattas.

Plus att det är sjukt jobbigt med alla sammandragningar iom att jag får mindre lätt för att andas samtidigt.
  • Tonensu

Det förstår jag, man blir otålig i slutet. Hade också så att jag fick svårt att andas när sammandragningarna kom. Sen när de kommer så ofta plus att det inte krävs något för att de ska komma blir ju tungt. Beror väl på att livmodern är så stor kan jag tänka mig. Alla pratade om att man ofta går över tiden med första barnet så det var väl lite ovanligt att jag fick 10 dagar för tidigt. Fast jag tyckte man kände på sig att det var dags.

• fantasy06

Sonen som kom för 9 år sedan kom 3 dagar tidigt så hoppas lillasyster med vill komma lite tidigare :)

Svar på tråden Sammandragningar