• Idis

    Knöl i bröstet sedan 2 år!

    Har haft en knöl i bröstet sedan mer än 2 år. Jag vet att jag är urbota dum som inte sökt läkare tidigare! Vi har genomgått fertilitetsbehandlingar och nu har vi en son som jag ammat till nyligen. Knölen har inte växt och jag är frisk för övrigt. Men nu har jag kanonångest sedan ett par dagar och kan inte tänka på något annat. Jag vill inte dö ifrån min familj Läkartid på VC på onsdag, känns som en evighet. Sedan remisser hit och dit. Kommer ju dröja evigheter. Jag står inte ut.

  • Svar på tråden Knöl i bröstet sedan 2 år!
  • BCH52

    Förstår att det är bröstcancer du oroar dig för, och ja det var dumt att inte kolla upp det direkt du upptäckte den. Men det är inget att göra åt nu. För det första man kan ofta ha godartade knölar i bröstet. För det andra OM det är cancer så finns det idag fantastiska behandlingar. De flesta blir faktiskt friska, det är de andra du hör talas om.

    Jag fick själv bröstcancer vid nyss fyllda 40 och nu 20 år senare fullt frisk och inga som helst symptom.

    Om du nyss fått barn så är du kanske relativt ung, det inte så vanligt med cancer i den åldersgruppen.

  • Idis

    Läkaren på VC sa att den känns mjuk och rörlig. Har som sagt funnits i minst 2 år utan att växa. Men fick remiss till bröstcentrum och tid redan på måndag. Håll tummarna snälla ni!

Svar på tråden Knöl i bröstet sedan 2 år!