• Svar på tråden "Bara för att bebisen är hungrig måste du inte hala fram bröstet offentligt"
  • Anonym (B)
    Anonym (Fattar inte) skrev 2015-11-22 08:50:55 följande:

Jag hänger inte med i dina övriga diskussioner men om jag inte är den första som tycker så så ligger det möjligtvis något i det folk säger till dig?

Och när har jag hoppat på dig? Är du vilsen?

Har du inte fler argument rörande sakfrågan så ser jag ingen anledning att fortsätta diskutera dina sårade känslor. Jag skrev ett helt inlägg utöver den meningen du citerade.

• Anonym (Helfel)
    EnAnonumius skrev 2015-11-21 19:46:05 följande:
    Oh vilket utvecklande argument.Tryter dina argument helt eller så du måste sitta och sjunka ännu lägre och anklaga folk för att de går på psykofarmika nu med? Bara för att man inte acceptera idiotiska personpåhopp som argument.

Ja ja den kommentaren säger mer om dig egentligen än om mig...

Vad är ditt nästa personangrepp du skall komma med? Som du skall bara bevisa att du orkar idka ytterligare ett nytt personpåhopp?

Det var inget påhopp, det var ett råd.
  • Anonym (Helfel)
    EnAnonumius skrev 2015-11-22 16:22:31 följande:
    Anonym (Helfel) skrev 2015-11-22 10:17:00 följande:
    Det var inget påhopp, det var ett råd.
    Om man inte kan ge en förklaring på VARFÖR  utan kommer med substanslösa tyckande utan förklaring  bakom på varför så kommer jag knappast att lyssna på personpåhoppen som ni tröga  att kalla för "råd".

Men jag förväntar mig inte att mig skall begripa detta, då ni verkar ju smått tröga i huvudet på att fatta att skall ni bli lyssningsvärda så kan ni förklara varför ni tycker så. Det är tydligen överkurs att fatta detta enda lilla enkla.

Eller är sanningen den att ni aldrig har kunna förklarat er och sitter och förväntar att man skall acceptera era personpåhopp, och acceptera att ni inte kan förklara egentligen? Är det det det handlar om när ni hårdnackat vägra att förklara er fast man har bett om dem?

Du säger att du inte kommer att "lyssna" men ändå går du på som en galning?
    Trög kan du vara själv. Bara för att man inte håller med dig så går du på krigsstigen. Du kan ju testa att klicka på "visa endast" på mina inlägg så får du se hur och vad jag skrev innan du klampar in med storstövlarna.

Vad är det du så desperat vill ha förklarat?
  • Anonym (B)

Om man inte kan ge en förklaring på VARFÖR  utan kommer med substanslösa tyckande utan förklaring  bakom på varför så kommer jag knappast att lyssna på personpåhoppen som ni tröga  att kalla för "råd".

Men jag förväntar mig inte att mig skall begripa detta, då ni verkar ju smått tröga i huvudet på att fatta att skall ni bli lyssningsvärda så kan ni förklara varför ni tycker så. Det är tydligen överkurs att fatta detta enda lilla enkla.

Eller är sanningen den att ni aldrig har kunna förklarat er och sitter och förväntar att man skall acceptera era personpåhopp, och acceptera att ni inte kan förklara egentligen? Är det det det handlar om när ni hårdnackat vägra att förklara er fast man har bett om dem?

• Anonym (B)
    Anonym (Helfel) skrev 2015-11-22 16:40:03 följande:

Du säger att du inte kommer att "lyssna" men ändå går du på som en galning?

Trög kan du vara själv. Bara för att man inte håller med dig så går du på krigsstigen. Du kan ju testa att klicka på "visa endast" på mina inlägg så får du se hur och vad jag skrev innan du klampar in med storstövlarna.

Vad är det du så desperat vill ha förklarat?

Det är nog ingen mening att diskutera mer med EnAnonumius som tyvärr beter så här i tråd efter tråd här i forumet när man inte håller med.
  • EnAnonumius
    Anonym (B) skrev 2015-11-21 18:15:03 följande:
    Du bestämmer väl ändå inte över att jag måste motivera mina åsikter här i tråden för att få diskutera här i tråden?
    Så nu skall du sitta och direkt ljuga också? 
    Citera där jag påstår att jag skall bestämma över dig eller ens har sagt det.

Så du anser att en full legitim begäran på att du skall kunna förklara varför du anser att jag är aggressiv, eller varför du ger tummen ned åt ett svar utan förklaring, är samma sak som att sitta och bestämma över dig?

Är det något mer du sitter och inbillar dig som inte stämmer med verkligheten? Något du skall direkt sitta och direkt ljuga fram om mig.
    Skall du sitta och ge tummen ned nu med det är ju din standard när du inte får se det du vill se och höra det du vill höra från mig.

Då du älskar personpåhopp och kallar dina personpåhopp för åsikter. Så frågar jag dig.

Har du något bra personpåhopp att komma med om en person som:

1) Förväxlar personangrepp med åsikter och sitter konsekvent och gör denna förväxling

2) Anser att legitima frågor av förklaring, är samma sak som "bestämma över en annan människa".

3) Upprepat kommer med samma personpåhopp om och om igen.

Jupp jag beskrev dig här om du nu missade det d.v.s
    Har du något förslag på ett bra personpåhopp dig själv, som man kan lägga till dig och sedan kalla det personpåhoppet för åsikt? 

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (Fattar inte)

Jag måste fråga åter var exakt har jag hoppat på dig? Det börjat bli pinsamt, du ger ett utlägg som förklarar att jag skulle vara trög i huvudet, ägnat mig åt personangrepp (glashus?) när det enda jag gjort hittils är att diskutera sakfrågan offentlig amning. Kan du inte citera ett exempel där jag hoppar på dig så är du officiellt bortgjord.
  • Anonym (B)
    pontusahlkvist skrev 2015-11-20 09:26:59 följande:

Man kan faktiskt amma i avskildhet, tycker Katrin Zytomierska. Vad tycker ni?

www.metro.se/metro-debatt/katrin-zytomierska-bara-for-att-bebisen-ar-hungrig-maste-du-inte-hala-fram-brostet-offentligt/EVHokq!iVD55ohaMq2g/

Jag håller som sagt med henne om att bröstet inte behöver hals fram offentligt bara för att bebisen är hungrig.

Amningskläder/och/eller amningsfilt gör ju att andra betalande gäster på exempelvis restaurang slipper kolla på bröstet/brösten som droppar mjölk/och eventuell kroppsvätskor.

Med det sagt har det inget med att göra att bebisen inte har rätt att äta offentligt när denne är hungrig.
  • Anonym (B)
    EnAnonumius skrev 2015-11-22 17:08:07 följande:

Så nu skall du sitta och direkt ljuga också? 

Citera där jag påstår att jag skall bestämma över dig eller ens har sagt det.

Så du anser att en full legitim begäran på att du skall kunna förklara varför du anser att jag är aggressiv, eller varför du ger tummen ned åt ett svar utan förklaring, är samma sak som att sitta och bestämma över dig?

Är det något mer du sitter och inbillar dig som inte stämmer med verkligheten? Något du skall direkt sitta och direkt ljuga fram om mig.

Skall du sitta och ge tummen ned nu med det är ju din standard när du inte får se det du vill se och höra det du vill höra från mig.

Då du älskar personpåhopp och kallar dina personpåhopp för åsikter. Så frågar jag dig.

Har du något bra personpåhopp att komma med om en person som:

1) Förväxlar personangrepp med åsikter och sitter konsekvent och gör denna förväxling

2) Anser att legitima frågor av förklaring, är samma sak som "bestämma över en annan människa".

3) Upprepat kommer med samma personpåhopp om och om igen.

Jupp jag beskrev dig här om du nu missade det d.v.s

Har du något förslag på ett bra personpåhopp dig själv, som man kan lägga till dig och sedan kalla det personpåhoppet för åsikt? 

• Anonym (Helfel)
    Anonym (B) skrev 2015-11-22 16:46:41 följande:
    Det är nog ingen mening att diskutera mer med EnAnonumius som tyvärr beter så här i tråd efter tråd här i forumet när man inte håller med.
    Nej, det har du rätt i.
    I och för sig har jag inte diskuterat med personen heller, mest bara tagit emot en massa ogrundad skit.

Så nu väljer jag att helt enkelt ignorera denna person.

Tack för att du väckte mig. Plus
  • Anonym (B)
    Anonym (Helfel) skrev 2015-11-22 17:41:11 följande:

Nej, det har du rätt i.

I och för sig har jag inte diskuterat med personen heller, mest bara tagit emot en massa ogrundad skit.

Tack för att du väckte mig. 

Det var bara i ren omtanke till dig som ett sätt att slippa ta mer outgrundat skit från denna person.

Jag väljer också att helt ignorera denna person som ändå inte kommer att ändra sig så länge jag inte börjar med att hålla med denne.
  • Anonym (Helfel)
    Anonym (B) skrev 2015-11-22 17:46:48 följande:
    Det var bara i ren omtanke till dig som ett sätt att slippa ta mer outgrundat skit från denna person.

Jag väljer också att helt ignorera denna person som ändå inte kommer att ändra sig så länge jag inte börjar med att hålla med denne.
    Bra, nu kommer hon nog.... go bananas!
    Kom bara ihåg att inte bemöta henne.

Cool
  • Anonym (B)
    Anonym (Helfel) skrev 2015-11-22 17:54:03 följande:

Bra, nu kommer hon nog.... go bananas!

Kom bara ihåg att inte bemöta henne.

Exakt!

Jag kommer från nu att istället fokusera på frågan i trådstarten och inget onödigt OT diskuterande med denna person.
  • Anonym (B)
    Anonym (Helfel) skrev 2015-11-22 17:41:11 följande:

Nej, det har du rätt i.

Tack för att du väckte mig. 

Anser du själv förresten att hon Katrin har rätt i sina uttalanden gällande offentlig amning?
  • Anonym (Helfel)
    Anonym (B) skrev 2015-11-22 18:05:05 följande:
    Anser du själv förresten att hon Katrin har rätt i sina uttalanden gällande offentlig amning?
    Ja, i stora drag håller jag med henne.
    Själv då?
  • Anonym (B)
    Anonym (Helfel) skrev 2015-11-22 18:16:08 följande:

Ja, i stora drag håller jag med henne.

Själv då?

Jag håller med henne då hennes resonemang kring amning offentligt inte går ut på att förbjuda det,utan att sköta det snyggt.
Svar på tråden "Bara för att bebisen är hungrig måste du inte hala fram bröstet offentligt"