• Malva2015

ljusrosa vattniga flytningar tidigt gravid

Någon som känner igen sig och kan lugna mig? Är i vecka 4+1 och är så rädd att få MF .

Sedan några dagar tillbaka har jag haft ljusrosa vattniga flytningar och ibland när jag är på toaletten kommer det någon enstaka strimma på pappret.

Är detta normalt och hur länge isf är det normalt? Ingen värk annars etc

• Svar på tråden ljusrosa vattniga flytningar tidigt gravid
  • micjos

Samma här fast inte jättevattniga. Började i morse och jag är i v.4+3. Oxå orolig även om jag läst att det kan bli så fast allt är ok.

• Malva2015
    micjos skrev 2015-11-22 15:58:02 följande:

Samma här fast inte jättevattniga. Började i morse och jag är i v.4+3. Oxå orolig även om jag läst att det kan bli så fast allt är ok.

För mig har det gått över nu, så det hör väl till där i början kanske. Man blir ju så orolig för allt. Hör om alla som får MF. Hur var det för dig? Är det ditt första?
  • barn02och10

Enligt bm är det fullt normalt med sparsamma blödningar fram till vecka 16!

Det är nog bara att vänta och se. Jag har haft blödning i tidig graviditet som inte slutade bra och även i nuvarande graviditeten som går bra änsålänge (är i vecka 17). Kollat bebisen med två ultraljud

• micjos

Hej, nej det är mitt fjärde och har i te varit med om detta med de andra :/

Malva2015 skrev 2015-11-22 17:09:07 följande:

För mig har det gått över nu, så det hör väl till där i början kanske. Man blir ju så orolig för allt. Hör om alla som får MF. Hur var det för dig? Är det ditt första?

• Silicon valley

Jag fick lite rosa flytning utan nått mer i v 10. Fick panik och bröt ihop totalt, men då gick det bra och var och såg och hörde bäbisen i onsdags på kub i v 14 . Allt var bra och livligt där inne. Häftigaste jag upplevt. Men såklart blir man orolig det går ju inte sticka under stolen med. Bm säger att det är mkt vanligt med lite rosa och lite blödning och speciellt de veckor man skulle haft mens igentligen. Kroppen lixom fattar inte riktigt omställningen. Samt är slemhinnorna är mer känsliga så kan vara blodkärl eller så som brister och blöder lite. Rosa tyder ju på att det är en liten blödning som är utblandad. Till mig sa dom ring om det kommer rent blod mer än en femkrona. Lycka till

• Malva2015

Tack för att alla skriver så mkt ! En annan fråga, vågar man ha sex? Kan det göra skada såhär tidigt?

• Silicon valley

Sålänge du har såna rosa flytningar eller blödning ska man försöka undvika det har jag hört. Större infektionsrisk och så. Men kolla m din barnmorska för exakta svar

• Silicon valley

Sålänge du har såna rosa flytningar eller blödning ska man försöka undvika det har jag hört. Större infektionsrisk och så. Men kolla m din barnmorska för exakta svar

• Malva2015
    Silicon valley skrev 2015-11-23 12:07:45 följande:

Tack! Ja jag hörde något om att livmodertappen kanske inte slutit sig ordentligt . Nu har det slutat blöda så vi får väl våga oss på ett ligg kanske;)
  • Silicon valley

Låter bra! Viktigt med närheten. Speciellt m alla hormoner som sprudlar i kroppen vid graviditet. Lyssna på kroppen bara. Gör det ont så kör lite mjukare ???? . Det var mitt främsta graviditetstecken innan jag plussade. Hade otroligt ont vid sex så testade då en vecka efter bim så fick jag anledningen. Har vart lite rädd efter det att det ska göra ont fortfarande men man får prova sig fram helt enkelt!;)

• Malva2015
    Silicon valley skrev 2015-11-23 18:26:40 följande:

Låter bra! Viktigt med närheten. Speciellt m alla hormoner som sprudlar i kroppen vid graviditet. Lyssna på kroppen bara. Gör det ont så kör lite mjukare ???? . Det var mitt främsta graviditetstecken innan jag plussade. Hade otroligt ont vid sex så testade då en vecka efter bim så fick jag anledningen. Har vart lite rädd efter det att det ska göra ont fortfarande men man får prova sig fram helt enkelt!;)

Ja det är ju verkligen viktigt med närheten!! Är så rädd att det ska sabba något bara även om jag vet att det inte gör det.
    Men å andra sidan... Kan ju bli lite sexigt att man "måste vara försiktig.." Också;)

Var du aldrig orolig när det dessutom gjorde ont?
  • Silicon valley

Jo fast det gjorde bara ont innan jag fick reda på att jag var gravid. Så efter det skippade vi det ett tag. Var inte sugen heller mådde bara konstigt och ville inte ha nån närhet alls. Hamnade i en liten svacka i mig själv av hormonpåverkan . Var ledsen konstant utan anledning och kände mig så osexig som man kan. Men det ändrade på sig sen och nästan bättre sex vid graviditet än innan nu:)

Frågetecknen i förra inlägget skulle va nån gubbe;)

Svar på tråden ljusrosa vattniga flytningar tidigt gravid