• saroxin

Någon som planerar barn & vill prata?

Hej!

Jag är en tjej på 21 år som försöker få mitt första barn med min älskade pojkvän. Undrar om det är någon som försöker samma som man kan prata med :) Gärna i samma ålder som vill prata på kik eller något :) Vill ha en ny vän att kunna diskutera allt med. :)

• Svar på tråden Någon som planerar barn & vill prata?
  • sofie.sv89

hej på er!
    jag hoppar in här. Jag är en tjej på 26 år och min sambo på 31 år. jag har under dom två senaste åren längtat efter barn men min sambo har inte varit redo. Vi har under sedan ett år tillbaka inte haft något preventivmedel men kört med avbrutet sex. sedan en månad tillbaka har vi aktivt försökt skaffa barn. Har använd ÄL-test och vi hade sex tre dagar innan och på dagen ÄL. Hade ÄL 26/11 och BIM 8/12. Just nu är väntan på att kunna ta grav test!! inbillar mig såklart olika symtom. Men ett symtom som faktiskt finns är svaga känningar i livmodern i form av ilningar. Annars känner jag ingenting. BIM - 5. jag är otålig!

• saroxin
    sofie.sv89 skrev 2015-12-02 15:47:23 följande:

hej på er!

jag hoppar in här. Jag är en tjej på 26 år och min sambo på 31 år. jag har under dom två senaste åren längtat efter barn men min sambo har inte varit redo. Vi har under sedan ett år tillbaka inte haft något preventivmedel men kört med avbrutet sex. sedan en månad tillbaka har vi aktivt försökt skaffa barn. Har använd ÄL-test och vi hade sex tre dagar innan och på dagen ÄL. Hade ÄL 26/11 och BIM 8/12. Just nu är väntan på att kunna ta grav test!! inbillar mig såklart olika symtom. Men ett symtom som faktiskt finns är svaga känningar i livmodern i form av ilningar. Annars känner jag ingenting. BIM - 5. jag är otålig!

Välkommen! Kul att fler hänger på :) Samma här! Gjorde ett gravtest idag på BIM -4, visade såklart negativt men är så otålig... har världens värk i brösten & mina bröstvårtor är "hårda" & väldigt ömma i princip heeeela tiden, de brukar knappt bli så när jag ska få mens. Menmen, på måndag ska jag ta ett test igen om inte mensen kommit :) Håller tummarna för dig!
  • saroxin

Kan ni inte berätta vart ni bor? Vill ni inte säga exakt stad kan ni ju säga län eller närmsta större stad :D bara kul att veta om någon bor i närheten :)

• johannajw
    saroxin skrev 2015-12-03 03:52:29 följande:

Kan ni inte berätta vart ni bor? Vill ni inte säga exakt stad kan ni ju säga län eller närmsta större stad :D bara kul att veta om någon bor i närheten :)

Jag bor utanför sundsvall :) ni då? Skriv ett meddelande till mig, verka inte funka för mig att jag skriver till dig :O
  • johannajw
    201405 skrev 2015-12-01 20:51:30 följande:

Tack! Vet en bra privatklinik nära där jag bor som gör tidiga ultraljud vid inskrivning för 250:-. Så kommer boka det när vi väl får pluss och innan desa vey jag inte om jag komme våga glädjas :/Ja du kan ju ringa och prata med dem :) tror dock inte det är ovanligt efter ppillerstopp, hade du ätit de länge? Tror absolut inget är fel på dig! Mensen kommer så småningom :)

Tack! Första officiella försöket! :D Vi har inte skyddat oss de senaste månaderna men runt äl har sambon kör avbrutet. Han var lite nervös för att ta steget men nu är han helt med på det :) känns så fantastiskt, jag har längtat länge!

Hur länge har ni försökt?

Ja, alltså jag har haft olika p-medel i typ 7-8 år. Minns inte exakt när jag börja ;) jo, mensen kommer väl men man undrar ju så klart när! Har också längtat länge då alla mina vänner har barn typ, men sambon har inte ens varit redo för att jag skulle sluta ppiller, men en vacker dag så vände det :D

Vi har bara försökt en månad, slutade med ppiller i oktober. Men nu väntar vi väl tills mensen dyker upp tills vi börjar igen på allvar ;)
  • sofie.sv89
    saroxin skrev 2015-12-03 03:52:29 följande:

Jag bor i storstaden :).
  • sofie.sv89
    saroxin skrev 2015-12-03 03:05:12 följande:
    Välkommen! Kul att fler hänger på :) Samma här! Gjorde ett gravtest idag på BIM -4, visade såklart negativt men är så otålig... har världens värk i brösten & mina bröstvårtor är "hårda" & väldigt ömma i princip heeeela tiden, de brukar knappt bli så när jag ska få mens. Menmen, på måndag ska jag ta ett test igen om inte mensen kommit :) Håller tummarna för dig!
    Min otåliga sida gjorde att jag tog ett test imorse. Vet inte vad det visade, negativt men ändå någon svag svag prick. Skickade bild till min storasyster och hon såg också något men det är ändå oklart om det är något eller inte. Jag tror det är min önskan som spelar mig ett spratt. Tar ett nytt test imorgon bitti igen sen får det bli en paus till på måndag. Hur länge har ni försökt? har ni användt ÄL-stickor?

Lycka till för dig med :)
  • saroxin
    sofie.sv89 skrev 2015-12-03 09:00:55 följande:

Min otåliga sida gjorde att jag tog ett test imorse. Vet inte vad det visade, negativt men ändå någon svag svag prick. Skickade bild till min storasyster och hon såg också något men det är ändå oklart om det är något eller inte. Jag tror det är min önskan som spelar mig ett spratt. Tar ett nytt test imorgon bitti igen sen får det bli en paus till på måndag. Hur länge har ni försökt? har ni användt ÄL-stickor?

Nä vi har inte försökt med ÄLstickor, slutade som sagt med ppiller för en månad sen :)

Ska också testa mig på måndag om inte mensen kommit :)
  • saroxin

Själv bor jag högt upp i Norr, några mil från Luleå :) flyttade hit för några månader sedan. Från Gävle från början :)

• johannajw
    sofie.sv89 skrev 2015-12-03 09:00:55 följande:

Hur har det gått för dig? :) tagit nåt nytt test?

Vi har bara försökt i typ 1 1/2 månad, men min mens har inte dykt upp så vi typ ligger lite lågt. Har gjort ett gravtest och det visade negativt. Slutade med ppiller den 18 oktober, så det är nog ppillerna som gör att den är sen ;)

Jag har aldrig använt äl-stickor, jag förstår mig inte på dom, haha! Du då? :) jag tror att det lättaste sättet att bli gravid är bara att låta det hända typ? :)
  • sofie.sv89
    johannajw skrev 2015-12-07 20:19:16 följande:
    Hur har det gått för dig? :) tagit nåt nytt test?

Vi har bara försökt i typ 1 1/2 månad, men min mens har inte dykt upp så vi typ ligger lite lågt. Har gjort ett gravtest och det visade negativt. Slutade med ppiller den 18 oktober, så det är nog ppillerna som gör att den är sen ;)

Jag har aldrig använt äl-stickor, jag förstår mig inte på dom, haha! Du då? :) jag tror att det lättaste sättet att bli gravid är bara att låta det hända typ? :)
    Jag tror min mens är på väg :( har haft 2 små lila/bruna flytningar i förrgår och igår men ingen mensvärk. jag och min fästman har börjat ställa in oss på ett nytt försök med ÄL 23 el 24 december. Blir såklart besviken men det bästa vore om mensen kunde komma ordentligt nu så jag kan börja gå in i en ny cykel. Hoppas din mens kommer snart. Tips! börja ät rosenrot! min mens och ägglossning kom ïgång av det efter jag slutade med p-piller.

Jag har använt ÄL-stickor. Började använda dom på dag 10 i cykeln och fick glad gubbe (ÄL) vid typ dag 15. Skönt att veta vilken dag ÄL är på :) men regelbundet sex ofta ger nog samma effekt :)
  • Miini93

Hej hej! :)
    Jag är 22 år gammal och bor i helsingborg med min sambo/fästman. Vi har inte börjat försöka bli med barn än då vi vill vänta lite till, men eventuellt ska vi börja försöka nästa år.
    Jag känner dock att jag vill ha någon tjejkompis som jag kan prata om barn och familjeliv med.

Om du har lust kan du lägga till mig på facebook, sök på Jenni Ekberg :)

• Laceyy
    Miini93 skrev 2015-12-08 17:57:07 följande:

Jag är 22 år gammal och bor i helsingborg med min sambo/fästman. Vi har inte börjat försöka bli med barn än då vi vill vänta lite till, men eventuellt ska vi börja försöka nästa år.
    Jag känner dock att jag vill ha någon tjejkompis som jag kan prata om barn och familjeliv med.

Om du vill kan vi prata, min sambo och jag ska börja försöka i början på nästa år :) isånafall addar jag dig gärna
  • saroxin
    Miini93 skrev 2015-12-08 17:57:07 följande:

Hej! Vad kul att du vill vara med i "chatten" :) Jag addade dig på FB! :)
  • johannajw
    sofie.sv89 skrev 2015-12-08 08:02:37 följande:

Jag tror min mens är på väg :( har haft 2 små lila/bruna flytningar i förrgår och igår men ingen mensvärk. jag och min fästman har börjat ställa in oss på ett nytt försök med ÄL 23 el 24 december. Blir såklart besviken men det bästa vore om mensen kunde komma ordentligt nu så jag kan börja gå in i en ny cykel. Hoppas din mens kommer snart. Tips! börja ät rosenrot! min mens och ägglossning kom ïgång av det efter jag slutade med p-piller.

Jag har använt ÄL-stickor. Började använda dom på dag 10 i cykeln och fick glad gubbe (ÄL) vid typ dag 15. Skönt att veta vilken dag ÄL är på :) men regelbundet sex ofta ger nog samma effekt :)

Min mens kom faktiskt här om dagen! :D är så överlycklig! :D så jag har ägglossning runt jul enligt min app, men man vet aldrig ;)
Svar på tråden Någon som planerar barn & vill prata?