• föräldern

skolklass besöka asylboende

Har ett barn i lågstadiet där läraren precis informerat oss föräldrar att klassen ska besöka ett asylboende i närheten. Klassföreståndare har gått ut med mail om det finns saker eller pengar vi vill skänka. Klassen ska åka och handla julklappar till asylbarnen och sedan åka dit och lämna. Det är en jättefin tanke MEN det känns inte alls tryggt att skicka sitt lilla barn dit utan kontroll. Jag tänker på olika smittor, tbc, mrsa etc. Jag tänker också på terrorism, barnvåldtäkter och andra farhågor. För mig känns det inte alls tryggt att utan vår tillsyn släppa iväg vårt barn till en asyl förläggning med ca 150 personer i kris/traumatisering.

Är det verkligen skolans uppgift att ta med våra barn dit? Om vi vill engagera oss så är det väl ett beslut som vi ska få ta och inte en klassföreståndare?! Kan man ens opponera sig mot det här? Hur hade ni tänkt om ert lågstadiebarn skulle till ett asylboende med klassföreståndaren?

• Svar på tråden skolklass besöka asylboende
  • tobbe01
    Nerfherder skrev 2015-11-28 17:08:04 följande:
    Så då är det helt i sin ordning att jag kallar dig för "dumhuvud"
    ???Absolut. Varsågod! Jag kallar INTE dig för ngt nedsättande dock för jag är SD:are och civiliserad. KramSolig
  • Världsmedborgare
    Anonym (upp och ner land) skrev 2015-11-28 17:10:27 följande:

Det är ju precis det ni har gjort smile2.gif

"röstat" fram idioter som sket i allt vad demokrati heter och visat total förakt mot det svenska folket.

Tragiskt.

Man kan hoppas att du inte salar dig själv till dumhuven som kommer göra om misstaget.

Inte alls, SD är forfarande helt utan makt, och har frivilligt t.o.m lämnat Riksdagshuset för flygbladsutdelande i värmen på Lesbos.
    Kanske vi ska se det som ett nytänk i flyktingfrågan från SD-håll, att dom vill förena sig med och dela upplevelserna med flyktingarna.
    Vem vet, romantiken kanske spirar där nere och vi får se hur det ansöks om asyl för SD.s nyblivna kärasten.
    SD kvinnorna kan behöva lite riktiga män i sina liv, mesar som inte pallar trycket likt Åkesson, är inte mycket att hänga i julgranen, hans kulor lär nog mest se ut som russin i granen.., förlåt grenen menar jag.  
    Stödtelefon för att bekämpa extremism. Nummret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
  • Världsmedborgare
    Anonym (upp och ner land) skrev 2015-11-28 17:39:34 följande:

Jag antar att du inte vill att sd representanter ska plocka fram vapen och skjuta av förrädare till det svenska landet och folket som dom gör allt dom kan fortfarande inom demokratins ramar.

Vilka är de "förrädare till det svenska landet" som ska skjutas menar du?
    Och vilka är vapeninnehavarna som tänker skjuta, för om det är svenskar med giltig vapenlicens, är säkert Polisen intresserade av att få veta det.
    Folk som hotar med sina vapen ska fråntas alla möjligheter att få inneha vapen.

Du kan skriva till mig och namnge dessa personer som hotar med sina vapen, så lovar jag personligen att se till så att dom kommer att bli av med både licenser och vapen för all framtid.

Jag är mån om säkerställa min/vår unika rättighet att få äga och inneha skjutvapen, så alla idioter som ens nämner hot och vapen i samma mening, ska fan inte ha rätt att äga ett skjutvapen.
    Som tur är, så är de flesta av oss vapenägare i Sverige, måna om att få behålla våra rättigheter, och drar oss inte för att anmäla missbruk.
    Vilket bl.a återspeglas i hur få antal vapen som stjäls från svenska hem, och hur få av dessa vapen som är inblandade i brottslig verksamhet.
    Stödtelefon för att bekämpa extremism. Nummret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
  • tobbe01
    Moderator skrev 2015-11-28 18:03:35 följande:

Håll saklig diskussionston och gå inte till personangrepp. Tänk sak och inte person.
    /Moderator

Kanske skulle ni "moderera" bort dessa provokativa trådar direkt? Vad är vitsen med att straffa alla som svarar "fel" genom avstängning X antal timmar? Verkar bakvänt........men vad vet lilla jag.......? Hejdå
  • Nerfherder
    tobbe01 skrev 2015-11-29 08:15:34 följande:

Kanske skulle ni "moderera" bort dessa provokativa trådar direkt? Vad är vitsen med att straffa alla som svarar "fel" genom avstängning X antal timmar? Verkar bakvänt........men vad vet lilla jag.......? Hejdå

Ja, det har du rätt i.
  • tobbe01
    Nerfherder skrev 2015-11-29 10:11:49 följande:
    Ja, det har du rätt i.
    jo.......tack......så att de.........
  • Anonym (Hej)

[quote=76056290][quote-nick]Världsmedborgare skrev 2015-11-28 17:22:09 följande:[/quote-nick]

Det verkar som både M och KD gjort sin läxa, och inte kommer att falla för Åkessons lockrop.

www.expressen.se/nyheter/kinberg-batra-nobbar-sds-regeringsinvit/

www.di.se/artiklar/2015/11/28/m-och-kd-nobbar-sd-inviten/

www.aftonbladet.se/nyheter/article21848332.ab

Några timmar på Nätet avslöjar snabbt vad SD:s verkliga agenda är, eg märkligt att inte SD gjort sig av med alla sina samarbetspartners som är öppet nazistiska och/eller värsta sortens högerextrema partier.

Att man sen under SD:s landsdagar tydligt kan märka hur SD väljer att gå ännu längre högerut, bör avskräcka åtminstone alla de som kan sin historia, när man börjar tumma på frihet och demokrati.

Äsch då, Sd har sina valarbetare ute för jämnan.

En kvinna i 20-årsåldern överfölls och attackerades på lördagskvällen av tre eller fyra okända män i Hässleholm.

Även kvinnans hund misshandlades med sparkar. Männen sprang sedan från platsen.

? Det här är väldigt ovanligt. Dels för att det är oprovocerad misshandel, dels för att det är en kvinna som utsätts, säger Christer Nilsson, inre befäl vid polisen i Kristianstad, till Kristianstadsbladet.

Enligt polisen har kvinnan blivit slagen med ett föremål, eventuellt en batong. När hon föll till marken började männen att sparka på hennes hund.

I förhör har kvinnan uppgett att männen inte yttrade någonting i samband med misshandeln.

Polisen har inga spår efter gärningsmännen som enligt kvinnan uppges vara i 20-30-årsåldern.

• tobbe01
    Anonym (Hej) skrev 2015-11-29 15:54:18 följande:

[quote=76056290][quote-nick]Världsmedborgare skrev 2015-11-28 17:22:09 följande:[/quote-nick]

Det verkar som både M och KD gjort sin läxa, och inte kommer att falla för Åkessons lockrop.

www.expressen.se/nyheter/kinberg-batra-nobbar-sds-regeringsinvit/

www.di.se/artiklar/2015/11/28/m-och-kd-nobbar-sd-inviten/

www.aftonbladet.se/nyheter/article21848332.ab

Några timmar på Nätet avslöjar snabbt vad SD:s verkliga agenda är, eg märkligt att inte SD gjort sig av med alla sina samarbetspartners som är öppet nazistiska och/eller värsta sortens högerextrema partier.

Att man sen under SD:s landsdagar tydligt kan märka hur SD väljer att gå ännu längre högerut, bör avskräcka åtminstone alla de som kan sin historia, när man börjar tumma på frihet och demokrati.

Äsch då, Sd har sina valarbetare ute för jämnan.

En kvinna i 20-årsåldern överfölls och attackerades på lördagskvällen av tre eller fyra okända män i Hässleholm.

Även kvinnans hund misshandlades med sparkar. Männen sprang sedan från platsen.

? Det här är väldigt ovanligt. Dels för att det är oprovocerad misshandel, dels för att det är en kvinna som utsätts, säger Christer Nilsson, inre befäl vid polisen i Kristianstad, till Kristianstadsbladet.

Enligt polisen har kvinnan blivit slagen med ett föremål, eventuellt en batong. När hon föll till marken började männen att sparka på hennes hund.

I förhör har kvinnan uppgett att männen inte yttrade någonting i samband med misshandeln.

Polisen har inga spår efter gärningsmännen som enligt kvinnan uppges vara i 20-30-årsåldern.

glasklart.......
  • Världsmedborgare
    Anonym (upp och ner land) skrev 2015-11-28 18:40:32 följande:

Av svamlet att döma så vill du inte ha en väpnad coup i landet, tack, du behövde bara skriva det så klaga inte när sd gör vad dom kan inom lagliga ramar.
    Att det andra partiet börjat så smått på tok för sent erkänna att politiken dom höll var minst sagt "naivt" för att inte säga korkat, mentalt handikappat och direkt trotsigt visar bara att en sida var rätt på den, den andra var inte det.

från en tema till en annan, du kanske borde vakna upp och se vad din älskade globaliseringsorgan försöker göra, att avväpna oss nu när det importeras massor från våldskulturer.

Skriv på?

www.change.org/p/council-of-the-european-unio...

Vad är naivt med att stå upp för frihet, mänskliga rättigheter, asylrätten och demokrati?

Det enda jag önskar är att vi kunde ha fortsatt, men tyvärr så sätter det parktiska hinder för det för tillfället.
    Men givetvis så ska vi så fort som möjligt tillbaka till det som gjort Sverige så respekterat.
    Och det kommer den allt snabbare globaliseringen, att kräva av alla länder som vill vara med att forma framtiden.

De som stänger in sig, kommer att få se sig avhängda och fråntagna sina möjligheter att påverka, och kommer givetvis att få mycket svårt att bedriva handel och övrigt utbyte, med de mer öppna länderna.
  • malininorrköping

Man blir ju mörkrädd . Traumatiserade barn javisst och vad behöver det kanske vänlighet fokusera på något annat. Såna fördomar gör mig så jävla förbannad har öppnat upp mitt hem till två afghanska pojkar finare killar får man leta efter har inte träffat mer genomsnälla ödmjuka barn. Är nog bra dina barn åker dit kanske de får en mindre trångsynt inställning än sin mor.

• Anonym (The Truth)
    Nerfherder skrev 2015-11-30 07:52:28 följande:

Jösses vad rasisterna är rädda.

Realisterna... Realisterna.
  • Anonym (anonym)

Ts nu måste du väl ha en uppdatering om hur mötet med skolledningen gick, för ni föräldrar har väl haft ett sådant?

• Anonym (Hm)

Ang. hur folk här svarar ang. att låta en småskoleklass besöka ett flyktingboende. Så är det inte annat än att jag nu blivit lite nyfiken på hur man på flyktingboendet skulle reagera om man istället fick besök av en särskoleklass. Ja på tal om kulturskillnader.

Svar på tråden skolklass besöka asylboende