Vilket jobb är roligt?
Hej!
Jag är en tjej som närmare 30 och jag har arbetat i ledande positioner i servicebranschen, butiksansvarig, säljchef, arbetsledare på snabbmatsrestauranger och sånt de senaste 10 åren sedan studenten. Alltid arbetat heltid förutom i 2 år så jag läste en utbildning på högskola i ledarskap/ekonomi.
Nu har jag sagt upp mig, jag vill byta bana! Mitt enda "krav" är egentligen att jag vill sluta jobba helger och kunna ha ett "normalt liv" med relativt regelbundna arbetstider för att jag och min man ska kunna ha det så bra som möjligt! + att vi vill skaffa barn om några år och då vill vi gärna vara lediga på helgerna tillsammans. Lönen är väl mindre viktigt, prioriterar trivseln.
Men! Jag vet inte vad jag vill arbeta med! Vad finns det för roliga yrken?! Jag är ganska trött på serviceyrken där människor känner att det är okej att kasta skit på en från alla håll. Min man är otroligt brinnande för sitt jobb (IT-någonting) och jag är avundsjuk! Jag vill också brinna för något och jag har noll intressen, förutom att jag gillar att läsa och skriva, men det är inte direkt så att jag är kanonbra på det så att jag skriver en bok eller nåt! Vad jobbar ni med? Trivs ni? Vad finns det för för- och nackdelar med era yrken? Jag är egentligen inte jättesugen på att börja plugga igen, utan är en sån som jobbar mig upp i företaget. Jag är helt prestigelös, men jag vill utvecklas och tycka att arbetet är roligt! Så, hjälp, vad rekommenderar ni? :)