• EnFru

Blossa 1895, hur få tag på den?

Hej!

Kommer till Sverige om ett par veckor och har läst att blossa kommit ut med en limiterad upplaga...blossa 1895, vill absolut köpa med mig hem av den. Men kan den alltså köpas som vanligt på Systembolaget? Eller måste den beställas? Kan då jag, som inte bor i Sverige beställa den?

• Svar på tråden Blossa 1895, hur få tag på den?
  • K med lilla E

Är det årets blåvita flaska så finns den att köpa på systemet.

• Birgitta02

Ska du köpa en 120 år gammal glögg så kostar det nog en del. Och den går nog inte att beställa på Systembolaget heller. Kolla hos samlare ;). F ö tror jag inte Blossa fanns som märke 1895 :)

• K med lilla E

Oj då, jag hade fel, årets heter 15 och inget med 1800-talet alls.

• RosaSmurf
    Birgitta02 skrev 2015-11-23 14:57:45 följande:

Ska du köpa en 120 år gammal glögg så kostar det nog en del. Och den går nog inte att beställa på Systembolaget heller. Kolla hos samlare ;). F ö tror jag inte Blossa fanns som märke 1895 :)

Den är inte 120 år utan märket heter Blossa 1895 och går att få köpt på Systembolaget.
  • Birgitta02
    RosaSmurf skrev 2015-11-23 15:02:28 följande:
    Den är inte 120 år utan märket heter Blossa 1895 och går att få köpt på Systembolaget.
    Haha! Jaha, där ser man :).
  • EnFru

-15, den blå-vita finns att köpa här hemma, men inte 1895.

Tack Birgitta02, då är det bara att plocka åt sig och betala.

• EnFru

Sorry! Tack RosaSmurf skulle det ju vara! ????

EnFru skrev 2015-11-23 15:11:51 följande:

-15, den blå-vita finns att köpa här hemma, men inte 1895.

Tack Birgitta02, då är det bara att plocka åt sig och betala.

• EnFru

Betyder det alltså att den bör beställas? Shit! Får helt enkelt hoppas på att jag har tur och hittar den ändå.

ella84ella skrev 2015-11-23 19:33:20 följande:

Jag beställde min 1895 och hämtade ut på närmaste systembolag :) gott ;)

• Aniiee
    EnFru skrev 2015-11-23 22:36:59 följande:

Betyder det alltså att den bör beställas? Shit! Får helt enkelt hoppas på att jag har tur och hittar den ändå.

Nu ska vi se om jag fattat: Du bor utomlands, men ska till sverige och vill då passa på att köpa ett par flaskor Blossa 1895? Rätt`?

Isf, gå in på systembolagets hemsida och kolla om de har (eller ska ta in) glöggen på det systembolag du tänkte besöka.
    Will you be forgiven when the cold grave has come?
  • EnFru

Korrekt!

Tack, ska forska i vilket systembolag det är jag brukar handla från. Har inte riktigt koll på Sthlm

Aniiee skrev 2015-11-23 22:45:18 följande:

Nu ska vi se om jag fattat: Du bor utomlands, men ska till sverige och vill då passa på att köpa ett par flaskor Blossa 1895? Rätt`?

Isf, gå in på systembolagets hemsida och kolla om de har (eller ska ta in) glöggen på det systembolag du tänkte besöka.

• ella84ella
    EnFru skrev 2015-11-23 22:36:59 följande:

Om jag minns rätt ingår den ej i standardsortiment utan måste beställas och hämtas i butik (eller hem, men hämta i butik är gratis) obs! Tänk på att det är en begränsad upplaga så var snabb! Har provat flera olika sorter och den här är en av de godare ;) Tegnér & son Wilckens är också en favorit :)
  • EnFru

Tack till er! Håll tummarna för mig.

ella84ella skrev 2015-11-24 11:56:53 följande:

Om jag minns rätt ingår den ej i standardsortiment utan måste beställas och hämtas i butik (eller hem, men hämta i butik är gratis) obs! Tänk på att det är en begränsad upplaga så var snabb! Har provat flera olika sorter och den här är en av de godare ;) Tegnér & son Wilckens är också en favorit :)

Duckan skrev 2015-11-24 12:38:03 följande:

Några få butiker i Stockholm har den i lager, bla Bromma.

www.systembolaget.se/dryck/aperitif-dessert/blossa-1895-9600302

Svar på tråden Blossa 1895, hur få tag på den?