• emmaf98

    Hur hittar jag min biologiska pappa?

    Hej!

    Jag är en snart 18 årig tjej som aldrig fått träffa min biologiska pappa. Han försvann spårlöst innan jag föddes (han vet alltså inte om att jag finns) och min mamma kommer ej ihåg hans efternamn, personnummer, vart han är född och vart han flyttade när det tog slut mellan dem. Det ända hon egentligen minns är hans förnamn, vart han bodde när dom var ett par och att dom träffades på en danskväll. Min fråga är då: Har ni något tips på hur man kan få reda på kontaktuppgifter med så lite information? Finns det kanske något ställe man kan vända sig till för att finna register på boende i lägenheten mamma äger att han bott i  under det årtalet för att möjligtvis få reda på efternamnet? Har redan frågat hyresvärden och dom vill inte ge ut något... Tror ni polisen kan vara till någon större hjälp?

    Tack för hjälpen om ni tar er tid att svara <3

  • Svar på tråden Hur hittar jag min biologiska pappa?
  • blomman 2

    Hon vet inte vart han arbetade när de var tillsammans..? Eller gick i skolan...? Känner din mamma några gamla kompisar till din pappa..! Svårt med så lite uppgifter.. Kan tyvärr inte hjälpa dig något mer. Fast...är du HELT säker på att don mamma inte vet något mer..? Det kan ju ibland ligga saker bakom som man inte vill prata om. Kan du prata med din mamma om detta..? Kan inte hon hjälpa dig att gå vidare ?

  • BCH52

    När du föddes så frågade myndigheterna (socialtjänsten) din mamma efter vem som var far till dig. Om hon då gav dem de uppgifter hon gett dig så har de säkert försökt spåra honom. Jag föreslår att du börjar med att ta kontakt med socialtjänsten i dn kommun du är född och frågar hur långt de kom i sina undersökningar. Jag är inte säker att man där alltid gör så stora ansträngningar. Du kan nu som myndig be dem göra ett ytterligare försök.

  • emmaf98

    Tack för svar! Jag ska kolla upp med socialen och fråga mamma lite mer :) Och så får vi hoppas att det ger något. Tack igen, det betyder mycket att ni tog er denna tid. Kram till er båda!

  • Släktforskaren

    Du skulle kunna göra ett family finder DNA-test på FTDNA (googla) - man får reda på en mängd DNA-släktingar och varifrån ens gener kommer. Det kan vara bra ledtrådar. Just nu har de rea på testerna.

Svar på tråden Hur hittar jag min biologiska pappa?