• flora3

OK/Q8 Visa

Hej!
    Hur fungerar OK/Q8 Visa kort vad gäller kontantuttag? Jag behöver föra över en summa från mitt OK Visa till mitt bankkonto i Swedbank, men då behöver man göra någon slags beställning hos Swedbank först och det tar några dagar. Försökte sedan ta ut kontanter för att sedan gå till insättningsautomat och sätta in på mitt konto. Jag fick ut 4000 kronor sedan var det stopp.. jag har betydligt mer på kortet än så. Skulle behöva ta ut lika mycket till och föra över för att lösa min situation. Kundtjänst är stängd över helgen på OK så jag kan inte ringa dem. Någon som har erfarenhet av OK/Q8 Visa kortet? Är det någon slags säkerhetsspärr som har gått in och "låst" kortet från fler kontantuttag? Hur länge sitter den spärren i? Är det någon maxgräns för kontantuttag och antal uttagstillfällen över tid? Maxgräns per vecka/månad? Har sökt och läst allt jag kan hitta på nätet om kortet, men ser ingenstans att det skulle vara så. Däremot verkar olika banker ha vissa regler, OK är ju ingen egen bank. Är det olika regler i olika banker uttagsautomater?

• Svar på tråden OK/Q8 Visa
  • Guapa

Varför inte ta ut kontanter med swedbankkortet ist? Betydligt förmånligare än OKQ8. OKQ8 är suveränt som kreditkort men kasst för kontanta uttag. Tror att de tar extra påslag dessutom.

• flora3

Ja, jag vet, men jag behöver få in pengar på mitt Swedbank konto, det är det som är problemet, att få över pengar från OK VISA till mitt Swedbank. Överföringen är krånglig, därför försökte jag göra så som jag beskrev i min tråd. Det är en engångsgrej och inget jag gör annars, använder bara OK Visa till bensin annars.

• Mascaraklumpar

www.okq8.se/~/media/dokument-kort/villkor%20okq8%20visa/allmänna%20villkor%20okq8%20visa%2020151001.pdf?la=sv-se

Här är villkoren. Verkar som om det är upp till banken man tar ut pengarna hos att sätta en gräns?

• flora3

Ja precis, det har jag också läst, men tänkte om någon visste vad maxbelopp + tidsintervallen är, om det är ett visst belopp inom en 7 dagars period t e x. Jag har prövat göra uttag i de där blå Bankomaterna som finns överallt.

Svar på tråden OK/Q8 Visa