• Rob74

Hjälp ?

Hej! Jag har det mycket svårt med min sambo som vi har två små barn.Vill komma ifrån henne, orkar inte mer,hon lever eget liv,har egen ekonomi , står inte för räkningar och är aggressiv, högljud,misshandlar verbalt/fysiskt.Allting skulle varit lättare om inte lägenhets kontraktet varit i mitt namn.Det lägsta hon gjorde är att hon tagit kredit i mitt namn och jag har hamnat på kronofogden . Någon, råd?

• Svar på tråden Hjälp ?
  • Rob74

Kan inte slänga ut hwnne, tydligen hon har rätt att bo där för hon var bokförd på adressen i 2-3 år

• Mr Obvious
    Rob74 skrev 2015-12-01 13:01:28 följande:

Kan inte slänga ut hwnne, tydligen hon har rätt att bo där för hon var bokförd på adressen i 2-3 år

Du kan säga upp lägenheten, och då kan hon välja om hon vill ta över kontraktet eller flytta. Ni kan också separera, och om båda gör anspråk på lägenheten är det troligen den som ska ha barnen som får den, dvs den kan gå till din sambo trots att du står på kontraktet. Den som tvingas flytta har 3 månader på sig, tror jag.
  • Rob74

Hon kan inte ta över kontrakten , är på kronofogden .Har skuldsatt mig, köpt i mitt namn , jag hade inte hjärta att göra polisanmälan men det kom tillbaka gång på gång,Arogans, intolerans är min vardagsmat , men ska inte leva så länge till. Enda sättet är väl att socialen hjälper henne med kontraktet/ boende .

• Rob74

Hon är inte min hyresgäst( hyresgäster betalar hyran),hon tar allt för givet och har extremt beteende,om jag var inte mentalt starkt hon skulle knäcka mig hur lätt som helst.

Svar på tråden Hjälp ?