• Anonym (Hojken)

Räck upp handen om du ska rösta på SD nästa val!

De kommer få min röst, ingen tvekan.

Jag vet att det är farligt att outa sig om man sympatiserar med SD, men här kan vi vara anonyma.

Tillsammans ändrar vi Sverige, glöm inte det.

• Svar på tråden Räck upp handen om du ska rösta på SD nästa val!
  • Åttionian
    Gert skrev 2015-12-01 19:59:14 följande:

Har du aldrig hört talas om "valets vinnare"?

Jo, men "vinst" i det fallet säger ingenting. SD ansågs "vinna" valet 2014, ändå sitter de inte i regeringsställning och påverkar landets utveckling.
  • Anonym (Tänk)

Skitbra att ni som röstar på SD vill att Sverige ska skylta med att vi är rassar. Vad tror ni vi kommer få för straff när Mellanöstern får reda på att vi ska motarbeta invandring?

Sitt inte och grina sen när det blir terrorattacker här för det är precis vad ni röstat fram isf.

Herregud tänker inte folk längre än näsan pekar?

• Gert
    Åttionian skrev 2015-12-01 20:05:17 följande:
    Jo, men "vinst" i det fallet säger ingenting. SD ansågs "vinna" valet 2014, ändå sitter de inte i regeringsställning och påverkar landets utveckling.
    Inte påverkar landets utveckling? Hur menar du nu?

Enligt landets experter så är det just SD som har påverkat de andra partiernas ändring i flyktingpolitiken och därför påverkar SD landets utveckling.
    Give ´em Hell!
  • Åttionian
    Gert skrev 2015-12-01 20:17:30 följande:

Enligt landets experter så är det just SD som har påverkat de andra partiernas ändring i flyktingpolitiken och därför påverkar SD landets utveckling.

Den absoluta makten har man i regeringsställning, förnekar du det?
  • Gert
    Åttionian skrev 2015-12-01 20:20:28 följande:
    Den absoluta makten har man i regeringsställning, förnekar du det?
    Nej, det har jag aldrig förnekat. Förnekar du att SD inte påverkar landets politik?
    Give ´em Hell!
  • Gert

Förnekar du att SD påverkar landets politik, skulle det vara.

Give ´em Hell!
  • Anonym (Absolut SD)
    Anonym (Tänk) skrev 2015-12-01 20:12:37 följande:

Skitbra att ni som röstar på SD vill att Sverige ska skylta med att vi är rassar. Vad tror ni vi kommer få för straff när Mellanöstern får reda på att vi ska motarbeta invandring?

Sitt inte och grina sen när det blir terrorattacker här för det är precis vad ni röstat fram isf.

Det är inte alltid som det är helt riskfritt att göra det som är rätt men vi väljer att göra det ändå eftersom alternativet är värre. 

Dessutom tror jag inte att risken för terrordåd ökar ifall vi stoppar de som kommer för att genomföra dåden eller som i framtiden kan komma att radikaliseras.
  • Rataxes

Undrar om detta var dagens mest korkade inlägg, eller om botten nås senare i kväll?

Med din frånvaro av logik borde t.ex. Ungern och Polen drabbas innan oss. Samt alla länder med en mer restriktiv invandringspolitik.
    Nej, jag är liberal ingen jävla SD-are.
  • Åttionian
    Gert skrev 2015-12-01 20:23:14 följande:

Nej, det har jag aldrig förnekat. Förnekar du att SD inte påverkar landets politik?

Nej, men knappast så mycket som de själva önskar.
  • Åttionian
    Rataxes skrev 2015-12-01 20:44:43 följande:

Undrar om detta var dagens mest korkade inlägg, eller om botten nås senare i kväll?

Med din frånvaro av logik borde t.ex. Ungern och Polen drabbas innan oss. Samt alla länder med en mer restriktiv invandringspolitik.

Det är FL, vad hade du förväntat dig?
  • Världsmedborgare
    Anonym (Atypisk) skrev 2015-12-01 17:29:22 följande:
    Har hängt i de här trådarna förr och vänsterfolket är inte så många egentligen. Det är Världsmedborgare, Nerfherder och några till. Konstant på jakt efter källor och inlägg som hon kan anmäla. :)
    Ha ha ha, så nu är jag vänster igen.
    Du har inte läst mycket jag skrivit förstår jag, troligen är jag en av få på FL som verkligen lever och har levt efter de moderata (ej partiet) högerpolitiska idéerna.
    Och fullt ut nyttjat det ekonomiska sytstem som råder, det kapitalistiska,

Jag är humanist, och är därmed väl medveten om det farliga med utpräglade höger/vänster ideologier, och givetvis fösvarar jag då de humanistiska värderingarna, nåt du troligen lyckas förvränga till att vara vänsterpolitik.
    Men jag är även praktiker och problemlösare, så givetvis använder jag det rådande ekonomiska systemet, det kapitalistiska, till att nå egna fördelar, dumt vore det annars.

Dessutom röstar jag inte ens på något av de partier som sitter i riksdagshuset, samtliga är föråldrade och på tok för inriktade på att ägna sig åt Sverige, vilket givetvis betyder att dom missar alla fördelar som vi/Sverige skulle nå, om vi blev långt mer utåtriktade.

Och i särklass värst/sämst är SD, dom lever i nån politisk historisk flumvärld som försvann fär länge sen, som idag inte längre kan fungera, det sätter den allt snabbare globaliseringen effektivt stopp för.
    Inte ens i teorin kan SD:s politik fungera i det Sverige som finns idag, då vi skrotat och förpassat dom möjligheterna till historieböckerna.

Stödtelefon för att bekämpa extremism. Nummret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
  • Nerfherder
    Gert skrev 2015-12-01 20:23:14 följande:

Det är svårt att förneka
  • Världsmedborgare
    Anonym (..) skrev 2015-12-01 17:35:25 följande:
    Det är inte bara en fråga om flyktingar som saknar husrum när det administrativa arbetet med dem har inverkat så mycket på vitala funktioner i samhället att verksamheter inom socialtjänsten och vården går på knäna. För mig är det definitivt en krissituation när vi inte kan garantera våra medborgare den hjälp de behöver och kommuner tvingas Lex-Sarah anmäla sig själva. Och i nuläget med vintern för dörren är det faktiskt också en krissituation att ha många människor som riskerar hamna på gatan. Om du inte tycker det är en krissituation får det stå för dig.

Sen att Sverige skulle gå bättre än på många många år kan jag inte hålla med om. Tillväxten sett till BNP per capita har varit väldigt svag under ett antal år nu. I övrigt så gör du vissa poänger som är helt riktiga. Men syftet med mitt inlägg var heller aldrig att invända mig mot att det finns problem med SD's politik. Syftet var att peka ut det ironiska i att du målar upp skräckscenarion för vad som skulle hända om SD kommer till makten när det mesta av det du nämnde skulle hända i ditt ursprungliga inlägg jag svarade på redan har inträffat under sossarnas ledning.
    Det är inget skräckscenari, det bygger på SD:s egen politik dom säger sig vilja föra, men som jag skrev, inte för ett ögonblick tror dom kommer att föra, om dom skulle få möjlighet att styra Sverige.
    Enbart ett utträde ur EU skulle få hela Sveriges ekonomi att snabbt haverera, och det vet såklart även SD:s egna politiker, dom är inte dumma. 
    Men det attraherar en viss grupp väljare, och det är väljare som SD vill ha, då makten och inte politiken är SD:s mål. 

De enda som målar upp skräckscenarion är SD:s anhängare, med t.ex en islamsk diktatur och sharialagar.
    Men jag har upplevt det tidigare, det lät ungefär likadant på 60-70-talet men då hos tokvänstern, så jag är inte minsta orolig för att SD:s politk skulle bli verklighet.

Sverige har utveckats till den välfärdsstat vi idag är, genom att vända oss utåt, och det kommer vi fortsätta med, likt övriga världen med välfärdstater, och som alltfler länder väljar att ansluta sig till.
    De få som ännu inte gjort det, har endera en hemsk diktatur, eller har åtråvärda produkter som gör att dom kan klara sin ekonomi ändå, eller en kombination av båda.

Sverige har inte nåt sån produkt, vi är heller inte nåt stort land med stor befolkning, tvärtom.
    Vi har alltså inga som helst möjligheter att klara oss på egen hand, vi måste samarbeta med den övriga Världen, och kompromissa med det mesta.
    Stödtelefon för att bekämpa extremism. Nummret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
  • Världsmedborgare
    Gert skrev 2015-12-01 20:17:30 följande:

Du tror inte det är EU:s brist på beslut och samverkan i flyktingfrågan och att Sverige inte just nu rent praktiskt kan fortsätta ta emot samma mängd, är det som har påverkat?
    Det tror jag, hade Sverige haft möjligheter, så hade inga av de beslut som vi nu tvingats till i flyktingfrågan, ha fattats.
  • ?eská Zbrojovka

Alltså herre jävla gud, jag håller mig borta från denna galna sida en dag, hoppas att jag kan under min lilla paus får galenskaper jag läser på sidan falla i glömska och detta är det första som fastnar i ögonvrån.

Endast i Sverige är det rasistiskt att vilja ta hand om sitt land och stoppa den pågående invasionen, alla andra länder har nu sagt nej, Tyskland har medgett att deras galna regler ligger delvis i grunden för detta. men i Sverige är vi fortfarande full Arnstad där folk börjar och avslutar meningar med rasist utan att bry sig speciellt mycket om vad som kommer däremellan.

Terrorattacker kommer ske inte för att vi eventuellt stoppar fler muslimer från att komma hit, det kommer ske på grund av alla som vi redan har släppt in och våra egna som vi låter härja i islamiserade ghetton.
    Terroratacker är inte riktade mot specifika länder, dom är riktade mot oss direkt, vår kultur och tro, är du inte muslim är du piss värd i deras ögon och ska straffas för det.

För den delen så tycker jag att vi har ren terror på gatan redan, gruppvåldtäkter, oprovocerad våld mot vita/kristna, bilar som brinner dagligen, granater som flyger, skottlossningar på öppen gatan och en regering som tillåter allt det att hända samt bjuder in fler av dom.

• Världsmedborgare
    ?eská Zbrojovka skrev 2015-12-02 11:06:06 följande:

Alltså herre jävla gud, jag håller mig borta från denna galna sida en dag, hoppas att jag kan under min lilla paus får galenskaper jag läser på sidan falla i glömska och detta är det första som fastnar i ögonvrån.

Endast i Sverige är det rasistiskt att vilja ta hand om sitt land och stoppa den pågående invasionen, alla andra länder har nu sagt nej, Tyskland har medgett att deras galna regler ligger delvis i grunden för detta. men i Sverige är vi fortfarande full Arnstad där folk börjar och avslutar meningar med rasist utan att bry sig speciellt mycket om vad som kommer däremellan.

Terrorattacker kommer ske inte för att vi eventuellt stoppar fler muslimer från att komma hit, det kommer ske på grund av alla som vi redan har släppt in och våra egna som vi låter härja i islamiserade ghetton.
    Terroratacker är inte riktade mot specifika länder, dom är riktade mot oss direkt, vår kultur och tro, är du inte muslim är du piss värd i deras ögon och ska straffas för det.

För den delen så tycker jag att vi har ren terror på gatan redan, gruppvåldtäkter, oprovocerad våld mot vita/kristna, bilar som brinner dagligen, granater som flyger, skottlossningar på öppen gatan och en regering som tillåter allt det att hända samt bjuder in fler av dom.

Ja nog är det massar av rasism bakom dina påståenden, det mesta faktiskt.
  • Anonym (Nini)
    Världsmedborgare skrev 2015-12-02 11:22:58 följande:
    Ja nog är det massar av rasism bakom dina påståenden, det mesta faktiskt.
    Dessvärre är det fakta. Du väljer bara att blunda för det.
  • Nerfherder
    Anonym (Nini) skrev 2015-12-03 04:58:59 följande:

Dessvärre är det fakta. Du väljer bara att blunda för det.

Fel
  • Anonym (222)

Tredje ggn på SD, gillar inte allt med dom men den viktigaste frågan, flyktingar, tiggare, gå ur EU mm är viktigast för mej just nu.
    Det andra frågorna mm kommer säkerligen bli bättre med tiden är jag övertygad om.

• Nerfherder
    Anonym (222) skrev 2015-12-03 06:36:21 följande:

Tredje ggn på SD, gillar inte allt med dom men den viktigaste frågan, flyktingar, tiggare, gå ur EU mm är viktigast för mej just nu.

Det andra frågorna mm kommer säkerligen bli bättre med tiden är jag övertygad om.

Hur påverkar det dig, alls?
Svar på tråden Räck upp handen om du ska rösta på SD nästa val!