Anklagad bonusm, PAS, oro
Jag vet inte vad jag ska göra.
Har varit bonusmamma i tio år (vilket såklart har sina upp och nergångar). Mamman har, så gott som alltid, valt att hata mig av div anledningar. Korta perioder har dock allt fungerat smidigt och bra.
Bonusdottern och jag (4 mån när jag o pappan flyttade ihop) har alltid varit tighta. Delar många intressen och har kul ihop. Hon anförtror sig till mig, vi skrattar, kramas, hon har ju vuxit upp med mig... Har med hennes pappa nu två barn (6 och 1 år, vilka bonus varit otroligt fäst vid, stolt över och först tom önskat sig syskon).
Efter sommaren hände någonting drastiskt. Vi hade en underbar semester, glada barn som fick vara med om skojigheter, tälta, bad, grillning, mys, fiske, vara tillsammans... Planerade tillsammans för mer utflykter och bonusdottern är gärna drivande i planering av vad vi ska göra tsms. (hennes mamma och vi lever på olika sätt, prioriterar och gör olika med bonusdottern så vissa saker har hon bara med oss)
Plötsligt vill bonus inte komma hem till oss. Hon säger att mamma tycker de får för lite tid, eller att hon inte får tid med mamma för att hon nu jobbar. Hon säger att hon inte trivs hos oss, att vi inte ska bry oss om henne eller planera saker för henne. Sen säger hon att vi inte bryr oss om henne... Sen fortsätter det med vad mamma tycker och säger, att vi tvingar, är elaka mot mamma och liknande.
Bonus vill inte heller att mamman ska träffa en ny (vilket som jag förstått det är ett stort mål för mamman..)
Pappan och mamman har fått hjälp på familjecenter. Mamman ska uppmuntra bonus att komma hem till oss, men hon gör motsatsen istället.
På ca 6 veckor har bonus varit en kvälloch natt hos oss, sen uppmuntrade mamman henne att åka tillbaka dit, bakom ryggen på oss, vilket resulterade i ett bråk (skulle hämta hos kompis på kvällen..)
Mamman ska nu anmäla mig för misshandel av bonus! För att bonus blev arg på mig och vi bråkade lite när jag skulle hämta....
Jag vet inte vad jag ska göra. har märkt en så stor förändring i bonus, hennes utstrålning, sätt att vara och hur hon mår :( Är jätte orolig!!!