Anonym (oks) skrev 2015-12-01 19:21:18 följande:
Hade varit suveränt om det hade gått, jag kan dra upp, ner och från vänster till höger. Det finns en knapp för "Nödsamtal", men jag kommer bara till en knappsats, alltså inga inlagda nummer.
Jag tror det är en äldre telefon, den verkar ju fungera fint men den är mindre än de modeller man ser nu för tiden.
Knappen" för medicinskt ID är röd som sandra skrev och ligger alltså nedanför knappsatsen du nämnde och till vänster.
Men ok det e väl en lite äldre mobil då. Typ en 4:a eller 4s låter det som. Jag fick medicinskt ID funktionen med min nuvarande 5s.
Anonym (oks) skrev 2015-12-01 20:36:32 följande:
Nej, inget sånt, tyvärr.
Jag vet inte om jag vill krångla med kort och sånt, känns inte som att det skulle göra så stor skillnad vid det här laget. Det börjar bli sent och jag kommer lämna över den till polisen imorgon bitti. De kan ju svara ifall någon får för sig att ringa efter det, eller de kanske kan komma förbi pinkoden? Känns ju som att det egentligen borde vara lätt att hitta ägaren, men jag vet inte hur poliser arbetar med mobiltelefoner.
Jag kommer ha den bredvid mig ifall den ringer, men annars tror jag att jag låter den vara nu.
Ta det lugnt. Du har ju gjort de du kunnat.

Anonym (sandra) skrev 2015-12-01 20:29:50 följande:
Du skulle ju kunna skriva en lapp " Hej jag har hittat din telefon. Ring mig på xxx" och knäppa kort på den med den upphittade telefonen, går att göra från låst läge, vissa har ju så att det automatiskt uppdateras på datorn från telefonen har jag sett.
Det kan ju vara värt att testa då du har möjlighet att ringa upp personen i fråga om den ringer till din telefon istället för den låsta:)
Smart tänkt! Ska själv lägga de på minnet. ;)