• ssa123

hur får vi hundrackarn rumsren!!??

Har en valp på drygt 5 mån som är duktig och lättlärd på alla sätt och vis. MEN hon kissar precis vart hon tycker.

Någonstans har vi ju gjort fel, men vart?

I dagsläget går vi ut med henne minst varannan timme förutom på natten. Hon kissar alltid när vi går ut. Likförbaskat kissar hon inne. Vi ser aldrig när hon gör det utan hittar bara pölarna, som vid de här laget är ganska stora. Det är lite var stans i huset.

Hon sover i våran säng på natten och jag är ganska säker på att hon aldrig går upp och kissar nattetid då jag är väldigt lättväckt.

Tips tack!!

• Svar på tråden hur får vi hundrackarn rumsren!!??
  • Långbenopluto

Håll ögonen på henne konstant, så fort hon sätter sig ned för att pinka så springer ni fram och lyfter ut henne. Om och om igen.....

• mia1234

Har ni vatten framme hela tiden? Kan hända hon behöver ha vatten vid vissa tillfällen. Min hund var sådan

• Speakers Corner

Har du kollat henne för urinvägsinfektion? 
    Jag hade en hund som var sån som du beskriver och det visade sig vara uv i botten, när den var botad var hunden rumsren. 
    Bara en tanke. 

• ssa123
    Snövits skrev 2015-12-02 21:09:45 följande:

Håll ögonen på henne konstant, så fort hon sätter sig ned för att pinka så springer ni fram och lyfter ut henne. Om och om igen.....

Vi har jättestort hus där hunden rör sig fritt. Borde man begränsa ytan för bättre koll?
  • ssa123
    mia1234 skrev 2015-12-02 21:17:54 följande:

Har ni vatten framme hela tiden? Kan hända hon behöver ha vatten vid vissa tillfällen. Min hund var sådan

Ja fri tillgång till vatten, men verkar inte dricka mycket
  • ssa123
    Speakers Corner skrev 2015-12-02 21:26:38 följande:

Har du kollat henne för urinvägsinfektion? 

Jag hade en hund som var sån som du beskriver och det visade sig vara uv i botten, när den var botad var hunden rumsren. 

Bara en tanke. 

Har inte kollat det. Har tänkt tanken, men hon småskvätter inte. Det är ordentliga pölar. Men det kanske kan vara urinvägsinfektion ändå?
  • ssa123

Kan tillägga att vi har en stuga som vi åker ofta till. Det tar tre timmar i bilen och då sover hon hela vägen utan att kissa så hon kan hålla sig.

Där har hon också bara kissat inne en emda gång för längesedan

• Dexter dot com

Var annan timme är ju rätt sällan för en så ung valp så ta ut henne mycket oftare. Har haft valpar som behövt ut 2-3 g/timmen tills dom varit 7 månader för att undvika olyckor inne. Att hon inte behöver ut när hon sover är helt normalt eftersom urinproduktionen går ner under sömn men en vaken aktiv valp har helt enkelt inte den fysiska kontrollen på blåsan.

• Birgitta02

Att hon kan hålla sig i bilen är inte konstigt. Då rör hon inte på sig utan slöar/sover. Och varannan timme dagtid låter lite för en femmånadersvalp som busar och leker. Så ta ut henne minst en gång i timmen och håll i övrigt ögonen på henne. Så fort hon ser ut att sätta sig så se till att bära ut henne direkt. Men banna inte, straffa inte. Det skapar bara otrygghet.

Svar på tråden hur får vi hundrackarn rumsren!!??