hyperemesis gravidarum
Jag har letat och letat... det enda jag kommit fram till att det är en väldigt liten del som råkar ut för extrem hyperemesis gravidarum...
Hoppas med denna tråd att få tips och dela erfarenhet med andra som går igenom/har gått igenom samma (rent ut sagt helvete) för det känns ibland väldigt ensamt när inte ens BM eller läkare riktigt vet vad man kan göra :, (
I skrivande stund är jag i veckan 17 och illamåendet och kräkningarna blir bara mer brutala och jag känner mig väldigt svag.
Jag har provat alla huskurer utom senapsfrö som jag läste någonstans igår, jag har tagit alla diverse tabletter mot kräkningarna, flera gånger fått dropp, fast föda finns knappt på tapeten och i bästa fall får jag behålla en del vätska...
Från och med i dag provar jag att ta en låg dos kortisontabletter efter strikt schema... fick dropp innan idag men mår flrjefl7gt $#@...
Jag blir så ledsen när det inte går att förklara hur illa tilltufsad jag blivit av allt det här och folk svarar (säkert välmenat) med äta en skorpa innan du går upp-ät lite flera gånger-ät vad du än får behålla, du måste gå upp i vikt ... osv...
Tog över två kilo pa de senaste fem dagars kräkningar så Det har varit två dagars feberyra pga uttorkning och näringsbrist.
Det är svårt att hålla tårarna i schack när matångesten blivit svår, mardrömmar om mat och att mest få titta på när andra gottar sig i tom det enklaste som en gobbe smörgås :, (
Jag skriver detta för jag behöver få det ur mig och hoppas hitta någon som förstår...
Den lille tröst jag fick idag var att få höra hjärtljuden igen... 156 och det är himla fart stora delar av dygnet på det lille knyter ?
Hoppas på någon röst i cyberrymden som kan dela med sig!