• Corrallen9

    Brötiga, jobbiga, svarta får i familjen

    Hej

    Jag bor som inneboende hos min pojkvän som fortfarande bor hemma hos sina föräldrar alltså bor jag hos svärföräldrarna, på grund av privata orsaker

    Jag har bott här i en längre tid och ju mer tiden går lär man känna dem som bor här. Alla kan man inte tycka om häller men hata och avsky behöver man inte göra i onödan.

    Nu ligger det till så här att min pojkvän har två tvillingbröder väldigt ohyffsade och allmänt jobbiga en typisk "pojk-variant". De slåss, rapar, stökar jämt och ständigt utan dem i huset är det frid och fröjd i familjen. Jag har tröttnat på tvillingarna rejält dels på hur de behandlar mig de har ett märkligt beteende. De är översittare bägge två, fick säga till fadern i huset att de lugnar sig det gjorde saken värre *suck*.

    Jag får inte vara i fred för dessa två de stör mig jämt och ständigt och när man ryter till lyssnar dem inte, har en lillasyster som var sådan dock har hon mognat tyvärr inte dem. Jag och min pojkvän delar rum på våningen under (vi bor i hus) och tvillingarna ovanför oss. På natten är dem uppe "och dansar tango" för fullt ibland bjuder de över vänner på nätterna de sover knapp möjligtvis på dagen, deras vänner stör mig under natten med me väsen. Vilket gör tvillingarna med jobbigt !!! tänk att inte få sova i fred. Dunkande musik, högljudda polare, folk som knackar i väggen för nöjets skull - folk sover ju på andra sidan. Respektlöst! på dagtid gör dem likadant tillslut orkar man inte, knackning i vägg, musik - allmänt bröte.

    När jag är i väg på ärenden låter dem bli sådant eller om jag soverborta till exempel, blir så frustrerad. Inte välkomnande att "komma hem till sådant", jag mår kasst över det och vill att dem skall förstå att detta e fel, vuxna människor är dem ju ändå. Jag är där enbart för min pojkväns skull känns som tvillingarna vill enbart förstöra :( hade nämligen en tidigare brötig granne innan jag flyttade in här, vill inte va med om det igen men...

    Hur säger man i från till folk som är allmänt elaka som inte lyssnar? - översittare? min hälsa står på spel. Blir tokig! är ju sååå påträngande! :( :( .. hur säger man i från på bästa sätt?? tips?!?!

    Tack på förhand

  • Svar på tråden Brötiga, jobbiga, svarta får i familjen
  • Tow2Mater

    Ar svärföräldrarna (och pojkvännen) döva? eller varför reagerar inte de på tvillingarnas högljudda beteenden?

  • BCH52

    Enklaste och bästa lösningen är väl att du och din pojkvän flyttar. Men det är uppenbarligen ingen möjlig lösning för er åtminstone inte just nu. Du berättar att det är oljud både dag och natt. Jag tolkar det som att de varken studerar eller arbetar. Hur försörjer de sig? Lever de på sina föräldrar? Om de har någon form av inkomst så kanske ni kan uppmuntra dem att skaffa eget boende.

    Du säger att när du inte finns i huset så är de lugna. Av någon anledning har de fått något agg till dig. De vill få bort dig från huset eller så vill de ha bort din pojkvän också. Kan du försöka få fram vad det är och försöka lösa det?

  • Corrallen9
    BCH52 skrev 2015-12-03 06:49:10 följande:

    Enklaste och bästa lösningen är väl att du och din pojkvän flyttar. Men det är uppenbarligen ingen möjlig lösning för er åtminstone inte just nu. Du berättar att det är oljud både dag och natt. Jag tolkar det som att de varken studerar eller arbetar. Hur försörjer de sig? Lever de på sina föräldrar? Om de har någon form av inkomst så kanske ni kan uppmuntra dem att skaffa eget boende.

    Du säger att när du inte finns i huset så är de lugna. Av någon anledning har de fått något agg till dig. De vill få bort dig från huset eller så vill de ha bort din pojkvän också. Kan du försöka få fram vad det är och försöka lösa det?


    Flyttkö står jag i så det räcker mer kan jag inte göra åt saken just nu nä. De lever på sina föräldrar, jag peppar dem till att flytta hemifrån etc de är såpass stora nu så jag och många andra tycker det är dags, dock har dem inga funderingar eller planer på den saken. Föräldrarna peppar inget sådant fast jag tycker de borde, den ena har fast jobb och tjänar egna pengar medan den ena inte har nått enbart praktiker. Ingen av dem har varken direkt någob festmö eller jobb eller ett eget hem de behöver en kick in the ass för att komma igång.
  • athanatos
    Corrallen9 skrev 2015-12-28 21:27:15 följande:
    Flyttkö står jag i så det räcker mer kan jag inte göra åt saken just nu nä. De lever på sina föräldrar, jag peppar dem till att flytta hemifrån etc de är såpass stora nu så jag och många andra tycker det är dags, dock har dem inga funderingar eller planer på den saken. Föräldrarna peppar inget sådant fast jag tycker de borde, den ena har fast jobb och tjänar egna pengar medan den ena inte har nått enbart praktiker. Ingen av dem har varken direkt någob festmö eller jobb eller ett eget hem de behöver en kick in the ass för att komma igång.
    Lite fel att ni peppar dom att flytta hemifrån när din kille faktiskt bor hemma med sin flickvän. Jag tycker inte att ni kan säga något faktiskt.
  • Corrallen9
    athanatos skrev 2015-12-28 21:33:01 följande:
    Lite fel att ni peppar dom att flytta hemifrån när din kille faktiskt bor hemma med sin flickvän. Jag tycker inte att ni kan säga något faktiskt.
    Vi peppar självklart min kille också ..
  • Aniiee

    Dags att flytta hem igen, TS? Du har problem med deras matvanor, du har problem med hur de beter sig, du har problem......

    Just det.... den gemensamma nämnaren här är.....


    Känner du dig nostalgisk idag? www.imdb.com/list/ls031330344/
  • athanatos
    Corrallen9 skrev 2015-12-29 01:05:30 följande:
    Vi peppar självklart min kille också ..
    Peppar du dig själv då? Du verkar ärligt talat inte göra så mycket för att lösa problemet, att komma iväg därifrån. Hade det varit så hade du inte fokuserat så mycket på att få iväg andra personer därifrån.
  • Corrallen9
    athanatos skrev 2015-12-29 11:08:44 följande:
    Peppar du dig själv då? Du verkar ärligt talat inte göra så mycket för att lösa problemet, att komma iväg därifrån. Hade det varit så hade du inte fokuserat så mycket på att få iväg andra personer därifrån.
    Jag vill må bra där jag bor just nu vilket jag inte gör så lilla du visa hänsyn tack !! hur fan skall man lösa problem om folk blundar för dem det är jag som behöver massa jälva pepp! blir så förbannad.
  • Corrallen9
    Lisasmor skrev 2015-12-29 13:14:39 följande:

    Hur gammal är du? Hur gammal är din pojkvän? Hur gamla är tvillingarna?


    Tvillingarna är runt tjugo års ålder mer behöver du inte veta.
  • Corrallen9
    Aniiee skrev 2015-12-29 02:07:03 följande:

    Dags att flytta hem igen, TS? Du har problem med deras matvanor, du har problem med hur de beter sig, du har problem......

    Just det.... den gemensamma nämnaren här är.....


    Känner du dig nostalgisk idag? www.imdb.com/list/ls031330344/
    Uppmuntrande kommentar!
    Jag vill se förbättring, vilket vill du?
  • Aniiee
    Corrallen9 skrev 2015-12-29 15:24:03 följande:
    Uppmuntrande kommentar!
    Jag vill se förbättring, vilket vill du?
    Jag vill ingenting. Det är DU som vill en massa saker. Knäckfrågan är: Vill DE samma saker som DU vill. Hittills verkar svaret vara: Nej. Då är din lösning: Sköt dig själv och skit i dem. De vill inte ha din "hjälp", förmodligen för att de inte har några problem. Det är DU som har problem med deras matvanor och levnadssätt- DITT problem att du stör dig. Det är DET problemet du behöver lösa, genom att antingen sluta störa dig eller flytta därifrån. DEM kan du inte göra något åt, för de lever uppenbarligen på det sätt de vill och trivs med.

    Mer uppmuntran än så får du inte. Det är ett gäng vuxna människor. Du är gäst i deras hem. Lägg dig inte i. Passar det inte så kan du flytta.
    Känner du dig nostalgisk idag? www.imdb.com/list/ls031330344/
  • Lisasmor
    Corrallen9 skrev 2015-12-29 15:22:49 följande:
    Tvillingarna är runt tjugo års ålder mer behöver du inte veta.
    Jag frågade eftersom jag tycker det är skillnad om din pojkvän och du är 16 år och tvillingarna mycket äldre. I så fall tycker jag helt klart det är föräldrarnas sak att stötta både dig och pojkvännen till att få studiero till att gå klart gymnasiet. Har du och din kille gått ut gymnasiet tycker jag ni ska fundera på alternativ för att hitta egen bostad (plugga på annan ort etc). Är tvillingarna yngre än ni är tycker jag inte du kan ställa några krav alls utan du behöver flytta därifrån så fort du bara kan!

    Överlag tycker jag lösningen att bo hos en pojkväns föräldrar är märklig. Har du ingen vän du kan bo hos?
Svar på tråden Brötiga, jobbiga, svarta får i familjen