• faline

Min 3 åring blir biten och slagen

Vad ska jag göra?!

Min son på 3,5 år blir biten, riven och slagen av en pojke i samma ålder på dagis. Dessa pojkar har gått på samma avdelning i 2 år och alltid lekt bra ihop. Det har varit han som min son pratar om hemma och frågar efter så fort vi kommit till dagis.

För någon månad sedan började den andra pojken att bita och slå och riva. Detta är helt oprovocerat säger personligen. Dom hinner inte med, för det sker så snabbt och helt utan anledning.

Min pojke är oerhört eftertänksam och funderar över detta och säger att han inte vill gå tillbaka om det ska vara på detta vis...

• Svar på tråden Min 3 åring blir biten och slagen
  • Lena

Prata med rektorn. Uppenbarligen behövs extrapersonal

• Eleonor01

Har Du pratat m pedagogerna? Börja där, inte rektorn

Hjälper inte det DÅ tar du rektorn

Om pedagogerna gör som de ska så finns det redan en plan eller liknande men de kan inte berätta allt för dig. Börja m pedagogerna dock.

• faline

Vi pratar med varandra, det är dom som berättar vad som händer. Dom gör vad dom kan men hinner inte med jämt. Tycker det känns jobbigt att lämna honom där när han är rädd...

• Annelie 76

Över 3 år gamla och personalen HINNER INTE MED att ta hand om detta? Är de helt inkompetenta? Så stora barn har visserligen ingen impulskontroll MEN de går att prata med. Prata om problemen och påminna 100ggr om dagen att man inte får bitas. Om personalen inte HINNER prata med barnen då är det stora problem på er förskola. Jag hade genast tagit detta med rektor samt anmält till alla man kan anmäla till. Personal som inte hinner göra sitt JOBB är ju mer än allvarligt.

Svar på tråden Min 3 åring blir biten och slagen