• kajsan88

Gravid med första barnet - BF augusti 2016

Plussade i måndags och är nu gravid med vårt första barn, så spännande!!  BF är 7 augusti enligt appen om allt går vägen =D Svårt att förstå!
    Tänkte det kunde vara kul med en tråd där fler tjejer som väntar sitt första barn i Augusti kunde dela tankar och funderingar om allt som hör till. Jag har ingen aning om hur det  fungerar och vad man ska tänka på. Har bokat in ett cellprov nu nästa vecka för tydligen kan man göra det innan v12, sen ska vi skrivas in på MVC 5januari. 

Jag slutade med ppiller i September, vi var tydligen superfertila med varandra (: 

Ser fram emot att höra av er!! 

• Svar på tråden Gravid med första barnet - BF augusti 2016
  • kajsan88

Absolut, tack!:)  Syns det att jag går med i gruppen på fb? Har inte berättat för någon mer än min sambo ännu, vill ju inte att någon ska se den vägen!

• hangonasec

Gruppen är sluten så det syns inte att du går med i den :) bara om personen skulle få för sig att söka på just vad vår grupp heter och sen gå igenom medlemslistan. något långsökt :)

• Wonderwoman

Hej! Jag har samma bf datum som du och blev också gravid på första försöket. Testade positivt i söndags. Vad har du för symptom? Går med i fb-gruppen :)

• kajsan88

Hahah ååh vad kul, grattis!!! Jag har mått väldigt bra hittils, varit väldigt trött dock. Samma dag som mensen skulle komma så hade jag ont i ljumskarna hela dagen, typ som träningsvärk - tyckte det var så konstigt så bestämde mig att ta ett test efter jobbet. Haft pyttelite "mensvärk" typ men knappt så jag känner det
    Jag har haft lite huvudvärk och men vet inte om det har med graviditeten att göra.

Känner du något?  

• torrkaka

Hej!
    Grattis till plusset! :D

Första graviditeten här, hållit på i 8 månader. Har BF 27 juli, enligt appen iaf ;)
    Det jag undrar är, vad är det för cellprov du pratar om? 

När jag ringde mödravården för att skriva in mig så hörde jag ingenting om det? 

• byzza123

Grattis!! Vi väntar också vårt första barn, BF 4 augusti enligt appen :) Endast ett försök sen var jag gravid haha ! Är i vecka 6 (5+3) enligt appen, men är lite osäker på hur man ska räkna veckorna? 

Jag har inte mått illa som jag trodde att jag skulle göra, men har haft jättespända bröst och molande värk typ som mensvärk :) Vad har ni för symptom? 

• förstabarnet

Hoppas på första barnet i augusti 2016 (eller juli, då jag äter mediciner som kan göra att liten föds för tidigt).
    Var gravid i somras, men det slutade i missfall som upptäcktes först på VUL i v.12 så är väldigt orolig nu.
    Borde vara i 5+2 idag.
    Ska på VUL den 21 december och hoppas på att allt är bra då.

Inga barn sen innan och 30+ så känner tiden rinna iväg. Dessutom tycks alla runtomkring, kollegor, kompisar, bli gravida och allt går bra så jag hoppas det är vår tur nu.

• Familjelivet

Hej! Jag tar och hoppar in här. Tog två tester i söndags, gravid v 2-3 stod det. Enligt en app så är jag beräknad 6 augusti :) Har inte tagit in det ännu, är mest oroad och rädd för tillfället. Dröjer nog innan det lägger sig. Vi blev gravida på vårat första försök!

• happylife

Är denna grupp aktiv? :)

Plussat, är bara i v 4+3 typ men ändå!

Fick MF i augusti i v 6+4 så är hyfsat nojig denna gång! Men försöker slappna av. Hur mår ni? Jag mådde illa i början men det är bättre nu. Nu är jag mest trött! Helt slut efter middagen o somnar i soffan. Pratade med mvc igår som ville att jag ska skriva in mig nästa v, så ska dit på tis :) detta blir mitt första barn å mannens tredje!

Jag är 28 o han 38. Kram!

• happylife

Förresten har som flera andra säger: huvudvärk! Hemsk huvudvärk!

Beror på hormoner vad jag läst

• förstabarnet

Inga symtom utom mensvärk, mer eller mindre.

• MysTess

Hej!
    Just plussat och verkar vara i v 4+3 Glad
    Det är mitt första barn (jag är 36) och mannens andra (han är 39)

Jag var gravid förra året med min ex-man men fick ett väldigt jobbigt MA i v 11.  Så nu hoppas jag verkligen det går bra!! Känns pirrigt men är väldigt lycklig och skulle vilja skrika ut det till hela världen - men det går ju inte!

Jag har mått illa speciellt när jag är hungrig - men inte spytt utan det har gått över fort. Andra symptom är väl att brösten känns stora och jag har som mensvärk till och från.

Letade efter fb-gruppen men den är hemlig nu.. synd, hade varit kul att gå med i!

• DaMilo

Hej! Grattis till plusset!! Jag vet ännu inte om jag är gravid. Men om jag skulle vara det, så blir det ett augustibarn. Hade ÄL i fredags. I söndags kände jag stick i livmodern. Har haft ömma bröstvårtor och brännande känsla i nedre magen. Kan det vara graviditetssymtom? Hoppas Glad.

Svar på tråden Gravid med första barnet - BF augusti 2016