• misswood

Bröstförminskning - Hur mycket ska jag ta bort?

Jag är 25 år, 164 cm lång och väger 57 kilo (har en vältränad och kurvig kropp). Min BH-kupa är 65E.

Jag ska göra en bröstförminskning, frågan är bara hur mycket jag ska ta bort?

Jag vill ha en liten byst, men vill ändå att det ska vara lite kvar. Min kirurg sa att han antingen kan ta bort 100 ml eller 200 ml från mina 400 ml (per bröst). Om 200 ml tas bort kommer kupan att minska ca 1-1,5 kupstorlek (dvs. till 65C/65D).

Vad tycker ni? Hur ska jag tänka? Hur mycket ska jag ta bort?

• Svar på tråden Bröstförminskning - Hur mycket ska jag ta bort?
  • misswood

Det ska bli hur skönt som helst. Låter helt fantastiskt att kunna gå utan BH! :)

• Anonym (Tutten)
    Birgitta02 skrev 2015-12-04 13:48:29 följande:

Och tänker att om du har 400 ml-bröst, hur kan du då ha E-storlek i kupa? Jag hade 650 ml och hade B-kupa.

Jag hade a/b-kupa, fyllde på med 400 ml i varje bröst och har nu g-kupa. Så det kan nog vara lite olika det där :) Beror på omkretsen runt om, en större bringa sväljer mer per kupstorlek.
  • Anonym (Tutten)
    Birgitta02 skrev 2015-12-04 13:48:29 följande:

Och tänker att om du har 400 ml-bröst, hur kan du då ha E-storlek i kupa? Jag hade 650 ml och hade B-kupa.

Jag hade a/b-kupa, fyllde på med 400 ml i varje bröst och har nu g-kupa. Så det kan nog vara lite olika det där :) Beror på omkretsen runt om, en större bringa sväljer mer per kupstorlek.
  • misswood

Så ska jag ta bort 100 ml eller 200 ml (dvs. 1/2 brösten eller 1/4 av brösten)? Kirurgen kommer att lyfta brösten oavsett hur mycket jag väljer att ta bort, så hänget kommer att försvinna :)

• Dexter dot com

Du har ju inga enorma bröst så tror du inte det räcker med ett lyft bara? Om du ska ta bort något så nöj dig med 100ml .

• Birgitta02
    misswood skrev 2015-12-04 13:53:22 följande:
    Det ska bli hur skönt som helst. Låter helt fantastiskt att kunna gå utan BH! :)
    Det är ju under förutsättning att du samtidigt lyfter dina bröst.
  • misswood

Jag har så svårt att bestämma mig! Jag vill inte ta bort för lite, men samtidigt vill jag ha lite bröst kvar.. Tack för alla kommentarer!

• Anonym (Tutten)

Planerar du amma i framtiden? Ta då bort så lite som möjligt. Ju större ingrepp desto större risk att amningsförmågan påverkas.

• cirkusmusen

Gud vad fina bröst. Jag har ingen aning om hur mycket du ska ta bort, det viktiga är att göra det som känns bra för dig :) Lycka till!

• Anonym (Tutten)
    cirkusmusen skrev 2015-12-04 17:36:09 följande:

Gud vad fina bröst. Jag har ingen aning om hur mycket du ska ta bort, det viktiga är att göra det som känns bra för dig :) Lycka till!

Alla bröst är fina i rätt bh :) Men det är omöjligt att se bröstens faktiska form.
  • Anonym (linnea)
    Anonym (linnea) skrev 2015-12-04 12:21:22 följande:

Jag hade tagit bort så jag fått en c/d, jag antar att du gör en reducering pga medicinska skäl (också?) så då hade jag inte "bara" vågat tagit bort 100 och hoppas på att det hade räckt.

C/d är ändå stora bröst.

Ångrar mig efter sett bild. Hade bara tagit 100 plus ett lyft
  • misswood

Vad gulliga alla är som delger vad ni tycker! Brösten är snyggare i BH helt klart.

Jag har skrivit nu till kirurgen och frågat om det är möjligt att ta bort 150 ml, som en kompromiss haha.. Annars lutar det nog åt 100 ml nu, men det kan ju ändras :P

Svar på tråden Bröstförminskning - Hur mycket ska jag ta bort?